Tanak Kampung 1Malaysia.


Assalammualaikum.

Ingat tak dulu eca pernah update tentang pesanan si anak kampung kepada kekasihnya....entry dekat sini.|Pesanan si anak kampung kepada kekasihnya|...lagu tu dah cukup popular dekat Sabah neyh.pergi mana-mana kedai,mesti pasang lagu tue...tak sangka pula,sekarang ne semakin popular lagu nyanyian Jimmy Palikat.

Jom kita check-it-out pelbagai versi lagu tanak kampung.

 original version,dalam bahasa Dusun.(salah satu etnik di Sabah)




versi Malaysia oleh bf eca featuring Jimmy Palikat




sesuka hati je cakap Aizat tu BF kita kan?.hahaha.

versi Dikir Barat loghat Kelantan+Sabah oleh pelajar UMS

sumbat boh!.hahaha

ne versi truly kelantan

mung paam dok ne?!.hehehe

versi Sarawak (bahasa iban tok!)


paam tak?..kalau eca boleh paam,kenapa korang tak boleh pula?.

bestkan bila ada pelbagai versi untuk satu lagu.Kita boleh belajar pelbagai loghat lagi.
Senarai list dekat atas tu merangkumi bahasa Dusun (Sabah),bahasa Iban (Sarawak) dan Kelantan.
versi loghat negeri lain takde pula...kalau ada,nak dengar juga especial loghat utagha!.hikhikhik.

lirik bahasa melayu (slang sabah) ada disini.|lirik|

tertunggu-tunggu versi bahasa cina dan india,macam mana lah bunyinya tue?.

4 comments.. read them below or add one

Kancil 8349 Kancil 8349 04 February, 2012
salam perkenalan daripada Kancil...nice entri
Apple Pearl Apple Pearl 04 February, 2012
woww..baru apple pernah dengar..rupa2nya bnyak lg bahasa yg mreka nyanyi tanak kampung tuu..hikhik

#http://applepearlhaira.blogspot.com/2012/02/1st-giveaway-by-ratu-queen.html

apple tag kamu..:)
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 06 February, 2012
@Kancil 8349,salam perkenalan.thanks follow sini :)

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*