bercinta dengan lelaki yang jauh lebih muda.[PANDANGAN MEREKA]

bercinta dengan lelaki yang jauh lebih muda.[PANDANGAN MEREKA]



.assalammualaikum.hehohe.patutnya entry ini dipublish tadi siang bha,tapi kaki ne melebar sayapnya ke Stadium Likas jumpa retis.kakakaka.sumpah wah jumpa retis kat sini neyh yer.oke,abaikan dulu pasal I jumpa Zahiril Adzim tu.(bagi jeles lagi).oke,jom kita ke tajuk utama berita hari ini."Hari ini dalam sejarah I jumpa Zahiril Adzim yang I admire sangat tue".wakakakaka.pastu,other of pelakon Juvana ma Nora Danish,I pandang dari jauh je.hahaha.dah dah dah.abaikan ecadwinkyasha yaww!.

kita flashback entry ini flashback.
oke,I ingat tak ramai yang sudi drop komen.rupa-rupanya panjang berjela yaww!.mekaseh ya!.hargai sangat-sangat pandangan anda itu..antara komen yang I suka (copy,paste,cut,edit,highlight yang mana best!) and credit to them.

Tia Nuts.|her blog|:
oke bha tuh, ini kaitan antara hati kau & dia... in da future lah... never look back, ex-gf hot ? apa case pla durang broke up huhuhu... dia hot kompom jelez la musti kta mau jdi cm2 2... aq pena rasa then nothing happen juga... dia suda trima kita seadanya kan, watpa mau pkir ex2 dia... 
Wahdino |her blog|
Okay je. Past is a past
Cik Zetty:|her blog|
zaty tak selesa bercinta dengan lelaki lebih muda walaupun lelaki muda seringkali try to tackle sebab zaty terasa tua muahahaha, bagi zaty lelaki nie lambat matang, kalau bercinta dengan lelaki yg jauh lebih muda, so dorang tak matang manakala kita sebagai pempuan lebih matang daripada dorang.sebab tu kita sebagai pempuan digalakkan memilih lelaki yang sedikit tua *bukan tua sangat hehe* dan sebaliknya agar mencapai persefahaman antara dua insan di dalam perhubungan.lelaki sedikit tua *kira macam 3-7 tahun lebih tua dari zaty* adalah lebih matang daripada lelaki jauh lebih muda.lain orang lain citarasa, pandangan dan juga prinsip :)
Farah Izzaty|her blog|
x slah pon kalo bercnta dgn laki yg lbih muda.. cume, kalo umo dye jaoh smpe bepuluh taon tuh, agk plik sket la.. :) org pon pndg len mcm jek kan.. 
Cik Azizah|her blog|
Lelaki lebih muda ni ade sesetengah lebih matang.mungkin dari segi perwatakan kat rumah kot.
saveqmm|his blog|
tu semua terpulang dari individu k.kalau sudah cinta biar muda or tua,kena terima la..yang penting hati dan perasaan kenala ikhlas..soal ex-gf..dah namanya ex kan..toksala fikir macam~macam.
harrazdani|his blog|
ukuran kematangan seseorang itu bukan bergantung kepada usianya...usia hanya salah satu faktor menyumbang ke arah itu...kematangan diukur dari segi sejauh mana seseorang itu cepat menyesuaikan diri dengan sesuatu keadaan yang sedang dan akan mereka hadapi...ada lelaki diusia tua masih disifatkan tidak matang berdasarkan tingkah lakunya...dan ada lelaki muda yang jauh lebih matang..soal cinta dengan lelaki muda...soal tahap kematangan no 2....yang lebih penting kita sebagai orang islam tengok tahap imannya...apabila imannya ada...insyaallah kematangan itu datang dengan sendirinya...dengan iman seseorang itu akan sayang pada dirinya...dan insyaallah akan sayang pada orang lain....jika imannya tiada bermakna dia tidak sayang pada dirinya dan bagaimana beliau ingin menyayangi orang lain....walaupun dia dilihat matang giler...huhuapapun dalam membuat pilihan tepuk dada tanya iman, jgn tepuk dada tanya selera kerana selera sering kali menipu.
syuxer|his blog|x salah bercinta dngan lelaki yang muda..:)
Miss Chue|her blog|
ok gak bha tuh..usia bukan halangan..klu nm'y ex, toksah pikir byk.. he is urs.
Sitti Fazihah|her blog|
lelaki jauh lebih muda nie x da masalah yg penting hati budi dia. ada sesetengah org yg jauh lebih matang dr usia mereka. everyone have their own perception ada yg suka lelaki matang and ada yg suka lelaki yg agak childish. but the important things is u have chemistry wiv him.setiap wanita mendambakan lelaki yg baik, mampu menyayangi, melindungi dan membimbing mereka dunia dan akhirat. itu adalah lebih penting . n bagi aku usia hanya satu angka, contoh terbaik adalah rasulullah dan siti khadijah. beza baginda dan isteri adalah 15 thn, tp rasulullah sngt mencintai siti khadijah dan x pernah menduakannya selama hayatnya. bahkan semasa siti khadijah dah x da, baginda menyediakn 3 piring semasa makan bersama siti aisyah yg mana 1 piring itu di sedekahkan pd fakir miskin dan pahalanya diberikan pd Siti khadijah. of course kita x mengharapkan kesempurnaan, tiada yg sempurna di dunia ini. bagi aku, jika lelaki itu memenuhi kriteria yg kita mahu. itu dah cukup. sekarang ni, usia dah x jd isu besar, misalnya selebriti.. malahan org2 yg aku kenal, alhamdulillah mereka bahagia. be positive ok!about ex hot gf plak, there must be a reason why mereka broke up. kadang2 lelaki nie tak suka kita membandingkan diri kita ngan ex dia, begitu jg membandingkan dia ngan lelaki lain. forget about her. their stories already endsssss, n ur story is just begin. be urself, thats why he likez u... be confident ok!dalam al-quran ada menyebut "lelaki yg baik adalah untuk wanita yang baik begitu lah sebaliknya" kita tidak perlu jadi sempurna dalam mengejar cinta tetapi kita boleh sempurnakan cinta kita dgn menghargai dan mencintai mereka yg dekat di hati Kita.... dan kita lakukan semata2 kerana kita Mencintai Allah s.w.t. what ever happens follow ur heart, kerana di situlah iman, sebelum di ungkap dan dilaksanakn

kesimpulannya disini:
tak salah bercinta dengan lelaki yang jauh lebih muda dari kita(pompuan).sebabnya,isu kematangan itu bukan diukur melalui usianya.kadang-kala lelaki ini lebih matang dari apa yang kita jangkakan.kadang-kala pula,mereka ini juga bertindak sebagai abang/guide kepada kita.apa yang penting ialah hati.tautan dua hati itu ditambah dengan keimanan yang kukuh.bukan hanya mencintai kita semata-mata malahan cintanya pada Maha Pencipta Semesta Alam (Allah SWT) lebih besar dari segala-galanya.Tiada yang sempurna didunia ini,jika kita mengharapkan kesempurnaanya,renungi diri kita,ada saja cacat celanya.

mungkin hati ini harus menerima dia?!.erm,still no answers.bila I sendiri tak pasti arahnya dimana.hehehe.dah dah dah eca,study dulu ek. :)

p/s: baru ingat I kena edit blog PERMAI Unirazak Sabah la.ish ish ish.camna leh lupa..ne sume gara-gara retis kat sini.wakakakaka.

Post a Comment

6 Comments

  1. hehe.. bercinta dgn laki muda same ke mcm bercinta dgn laki sebaya ek ? :P

    ReplyDelete
  2. gud luck 4 make a decision, wish u the best :)

    *tetibe rasa macam malu bila d print screen muehehe*

    ReplyDelete
  3. setiap orang ada pandangan tersendiri..ramai orang x bantah kawen ngan laki muda..dah nama pun jodoh..:)..yang penting kematangan bukannya kelantangan..hehhe..

    ReplyDelete
  4. @kotak bulat rasanya tak sama lah.sebab dua2 fikiran mereka ne lain2.hikhikhik.yg penting kematangan dan sefahaman :)

    ReplyDelete
  5. @cik_zetty thanx dear :)

    mc ragu2 lagi.hikhikhik

    ReplyDelete
  6. @Syuxer yerp..betul tu.yg penting kemantangan bukan kelantangan :D

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*