Jodoh Itu.



.assalammualaikum.
hari ini I nak berkongsi tentang satu benda yang difikirkan oleh semua,especially wanita.Macam I neyh,masih tertanya-tanya bila nak sampainya seru tuk ada steady bf,tunang ke....ne asyik skandalisme je.[skandal banyak sebab takde sorang pun berani nak ajak kapel.hahaha].kadang-kadang bosan juga berskandal tetapi yang bestnya taklah sunyi sangat dan hidup tak terkongkong.Hari tu,jumpa FB dua kawan sekolah rendah,yang sorang dah bertunang,sorang lagi dah kahwin.me bila agaknya?.BF pun takde.ntah bila abg navy nak ajak kapel,pun taktahu.hahaha.

tadi pula cecite dengan one of my besties[nama dirahsiakan].
me : ntah bila la sampai jodoh kita ne.her : aku ada baca,doa dipercepatkan jodoh.me : aku pun ada,tapi bodoh-bodoh bha doa tue.her : yang doa aku baca neyh,dari surah ntah apa tu,dibaca sebelum mandi.pastu air tu dibuat mandian tiga kali malam jumaat.me : uina,mau diTRY tue.her : tapi takut pula,kita TRY nanti,terus-terus ada orang mau masuk meminang,nda lagi habis study.hahahame : hahaha.lain pula,lepas mandi tiga kali dapat jodoh,macam nda logik.hahaha.

Kesimpulan dari cecite diatas,doa dipertemukan jodoh ne ada macam-macam.Memanglah cara kita bertemu,bila,dimana,bagaimana telah ditentukan Allah SWT,namun kadang-kadang berdoa itu perlu kan?!.jom I kongsi doa bodoh yang I cakap kat atas tue ek.komform korang pun cakap doa ne mengarut habis.


"Ya Allah, kalau dia memang jodohku,jodohkanlah......
Tapi kalau bukan jodohku,jodohkanlah jugak.....
Jika dia tidak berjodoh dgnku,maka jadikanlah kami jodoh....
Kalau dia bukan jodohku,jangan sampai dia dapat jodoh yg lain, selain ku.....
Kalau dia tidak bisa di jodohkan dgn ku,jangan sampai dia dpt jodoh yg lain,
biarkan dia tidak berjodoh sama spt diriku.....
Dan saat dia telah tidak memiliki jodoh,jodohkanlah kami kembali.....
Kalau dia berjodoh dgn org lain,putuskanlah!
Jodohkanlah dgn ku.....
Jika dia tetap menjadi jodoh org lain,
biar org itu ketemu jodoh dgn yg lain dulu dan
kemudian jodohkan kembali dia dgn ku"
         copy dari sini.

doa kat atas tu memang takleh pakai oke.sungguh bodoh!.itu doa orang yang masih takleh nak terima kenyataan bahawa si dia tidak punya jodoh dengan orang yang disayanginya.Kalau rasa sayang tu,lepaskan jaklah.Sebab,kalau diteruskan juga,satu hari nanti,pasti ada retak menanti belah(betul ke peribahasa tu?).so,dari awal,kalau rasa takde penghujung yang menarik,undur diri awal-awal.Solat Istikarah tu jangan dipandang remeh,amalkan.Insyaallah,Allah akan tunjukkan jodoh terbaik buat kamu.Amin.dan kat bawah ne,I kongsi doa yang baik,yang boleh kita amalkan.[lepas ne print letak dekat katil,baca hari-hari sebelum tidur.hehehe]

Allah Yang Maha Pemurah, Terima Kasih…Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan aku dengannya.Terima kasih untuk saat-saat indah yang telah kami nikmati bersamaTerima kasih setiap pertemuan yang telah kami lalui bersamaTerima kasih setiap saat-saat yang lalu. Aku datang bersujud pada-Mu,Sucikan hatiku ya Allah,agar dapat melaksanakan kehendak dan rencana-Mu dalam hidupku.Ya Allah, jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya…janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya.Kikislah pesonanya dari setiap pelusuk mataku,dan usirlah dia dari relung hatikuGantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini,dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni.Bantulah aku agar dapat mengasihinya hanya sebagai seorang sahabat.Tetapi jika Engkau ciptakan dia untukku, ya Allah,satukan hati kami…Bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerima dia seadanyaBerikan aku kesabaran, ketekunan, dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya.Urapilah dia agar dia juga mencintai, mengerti dan menerima aku dengan segala kelebihan dan kekurangan sebagaimana aku yang telah Engkau ciptakan.Yakinkanlah dia bahawa aku sungguh mencintai dan rela berkongsi suka dan dukaku dengannya.Ya Allah Maha Pengasih,dengarkanlah doaku ini…Lepaskanlah aku dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak-Mu.Allah Yang Maha Kekal,aku tahu Engkau sentiasa memberikan yang terbaik buatku,luka dan keraguan yang aku alami pasti ada hikmahnya.Semuanya ini mengajar aku untuk hidup lebih dekat dengan-Mu,untuk lebih peka terhadap suara-Mu yang membimbing aku menuju jalan terang-Mu.bimbinglah aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan.Jadikanlah kehendak-Mu dan bukan kehendakku yang terjadi dalam setiap hidupku, Ya Allah.
         copy dari sini


dan ini untuk kawan-kawan semua.
:: Ya Allah, bahagiakanlah saudara kami yang masih sendiri untuk segera mendapatkan jodohnya, pasangan yang baik akhlaknya, mencintai dengan setulus hatinya, berani berkorban, sanggup bekerja keras, bertanggungjawab pd keluarga, kukuh aqidahnya & sanggup berjuang dijalanMu untuk mewujudkan Keluarga Sakinah, Mawaddah Wa Rahmah. Ya Allah, kabulkanlah doa kami, Amin. ::

Amin.Amin.Amin.Ya Rabalal Al-Amin.Semoga kita sentiasa dikurniakan jodoh-jodoh yang baik.yang boleh memberi perlindungan,membawa ke jalanNya.Semoga doa yang baik segera diperkenankanNya.Amin. Jodoh Itu.

4 comments.. read them below or add one

AnonymousAnonymous 14 June, 2011
harrazdani- insyaallah semoga cepat diperjodohkan...bayakkan berdoa yer.:)
MindaHana MindaHana 14 June, 2011
Saya suka doa yang baik itu... :)
nairaariaa nairaariaa 14 June, 2011
hee..ni baru doa btol...

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*