Virus Shortcut Folder

Virus Shortcut Folder




...err,sapa pernah alami kejadian kena VIRUS SHORTCUT FOLDER?.
virus neyh kan camne bha.....dalam externalharddisk ke,dalam thumbdrive ke,atau dalam harddisk kamu tue semua folder jadi shortcut folder dan langsung tak leh BUKA..I ada cakap kan di entry sebelum neyh yang lappy I kena format balik tu....tu sume pasal virus ne..bukan worm lagi tau....trojan dah membiak kat situ...ishhhh,tak pasal-pasal I yang perasan comel neyh jadi pembiak virus.

.VIRUS SHORCUT FOLDER.
bila terkena virus neyh,habis takleh buka external I.effect sekali dengan chrome yang I guna tuk surf tenet.nak tau kenalpasti virus itu dan cara membuangnya,korang baca artikel ini.|virus shorcut folder|.paamkan baik-baik,memang susah nak paam..apatah lagi kamu yang bukan IT Freaks(macam I lah...I HALF-IT-Freaks).

dan,kalau boleh...pasanglah antivirus kat dalam LAPPY kesayangan kamu.dan banyak kat pasaran.Paling BEST beli je Kapersky tu..kongsi dengan kawan-kawan,kan ada 3 users....So,kongsi beli,next year(cukup setahun guna),beli lagi.Kalau rasa pandai sangat,,erm download je la..then jangan LUPA UPDATE selalu yer.BTW,I guna AVAST antivirus[for free]...guna ini sebab diSYORkan oleh encik Amir.hehehe.

dan,untuk elakkan masalah virus ini berulang kembali,encik Amir pun tambah gi satu antivirus.Antivirus yang ini pula untuk detect any virus jugalah.Bila korang cucuk thumbdrive ke lappy korang,automatik SMADAV ne akan repair dan MAYBE akan delete many-many FOLDER yang mengandungi VIRUS..baca lanjut kat sini tentang SMADAV. |Smadav|.ooo,smadav ne keluaran Indonesia ya...I tertunggu-tunggu juga keluaran Malaysia.

p/s :: thanks encik Amir sebab FORMATkan Lappy & baiki external.
p/ss :: thanks encik ehem sebab sudi hantar p ruma encik Amir & belanja me dan Miss Jen makan sate kambing..emmbekkk,sate kambing @ Tg. Aru sedap!.
p/sss ::: exam tak lama lagi...sorry kurang update :)

Post a Comment

6 Comments

  1. thnkx for the info..now, ayie lebih selesa untuk menggunakan kapersky..

    ReplyDelete
  2. @cucu umie..kapersky mmg terbaik :)

    dah kena camne baru terhegeh2x cri penawar.nasib kawan pakar.....save cikit duit.

    ReplyDelete
  3. Pernah terkena before this...
    Gara-gara pinjamkan external hard disk pada roommate..
    Huh-_-"
    Then, i said, "Wa nak lu BETULkan balik sampai semua CONTENT ada balik"
    Kejam kan??? But lagi kejam when the mangkuk pinjam tanpa bagitau..

    Peminat bola Sepak yang 'sopan'

    ReplyDelete
  4. @My Name is Mar..haha,tue la benda ne selalu kena klu kat external harddisk...nasib baik je fail penting dlm external tu masih oke..sayang weei,gambar-gambar limited edition.hehehe...

    tak kejam lagi pinjam mangkuk tu.cuba pecahkan mangkuk baru kejam :P

    ReplyDelete
  5. trik yg bagus sob.
    trik yg bagus sob.

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*