Domain untuk Top Referer.

Domain untuk Top Referer.

Assalammualaikum.

jemput join My Little Giveaway dan menangi hadiah-hadiah hebat!

Seperti yang anda sedia maklum,Pemenang Utama dan Top Referer akan memenangi Domain Selama Setahun tajaan encik Fadzmie Mohamad.So,kali ini..eca nak bagi Tips Bagaimana anda boleh memenangi Domain selama setahun dengan cara menjadi Top Referer.

Sticky Post Entry My Little Giveaway korang.
Bila korang dah buat 'sticky post' entry korang,secara tak langsung,pengunjung blog korang akan membaca entry tersebut.Jika mereka berminat,dari entry tersebut,mereka akan ke BLOG eca.

Banner My Little Giveaway di sidebar anda.
Dengan meletakkan banner MLG,pengunjung anda juga mungkin akan 'KLIK BANNER' dan terus ke blog eca.Tapi harus diingatkan,Banner tu hendaklah disertai dengan LINK yang betul!.ke blog eca ye kawan-kawan,bukan blog mana-mana.

Letakkan URL Blog eca di bloglist anda.
Dengan meletakkan url blog eca di ruangan bloglist anda,secara tak langsung anda akan nampak UPDATE-UPDATE harian eca.Bukan anda sahaja,malah para pengunjung anda.So,secara taklangsung,ianya akan membawa anda serta pengunjung-pengunjung anda masuk ke blog eca dengan anda menjadi REFERERnya.

Hari-hari masuk Blog eca.
tak salah kan masuk blog eca hari-hari,kalau setiap jam pun takpe.eca lagi suka!!!.tapi masuk blog eca melalui blog anda.So,dekat bahagian REFERER tu,akan ada url blog anda.

mudah kan nak menang DOMAIN.Best apa guna DOMAIN sendiri!!!.macam eca ne,dah hampir 6bulan++ berDOMAIN sendiri.cool kan bila url blog jadi ---> www.ecadwinkyasha.com dan bukannya www.ecadwinkyasha.blogspot.com. COOL tak?!.So,anda pun boleh menang dengan cara menjadi Top Referer!!!.

Bagaimana eca memilih Top Referer?!.

#1.melalui e-referer dekat sidebar.
Di bahagian blog achievement,eca baru letakkan e-referer baru-baru ne.So,anda boleh cek nama/blog url anda di bahagian tersebut.Ada beberapa url blog disitu yang juga menjadi referer kepada blog eca,bagaimana eca memilih pemenang,HANYA PESERTA My Little Giveaway SAHAJA yang layak untuk menjadi Top Referer.So,kepada sesiapa yang rasakan url blog mereka ada disitu tapi tak JOIN My Little Giveaway,SILA LAH JOIN untuk memenangi DOMAIN SELAMA SETAHUN.

#2.melalui Referer Nuffnang.
Di bahagian Analytics ada Referer kan,so eca juga akan menilai top referer melalui data-data disitu.

#3.melalui Stats Blog.
Seperti juga bahagian Nuff,dekat blog kita puwn boleh tahu siapa yang menjadi referer kepada blog kita.So,eca juga akan menilai top referer melalui data-data disitu.

eca berharap sangat,siapa yang nak maju setapak dalam bidang blogging,SILA lah JOIN My Little Giveaway dan berusaha memenangi DOMAIN untuk Top Referer.Dengan itu,anda boleh SAVE Bajet tuk beli DOMAIN sendiri.Tak salah berDOMAIN sendiri,nanti bila dah biasa dengan domain sendiri,boleh la terus berHOSTING sendiri.Bila berHOSTING sendiri,ibarat blog berumah sendiri,tak sapa boleh KACAU!.So,mulakan langkah menjadi Blogger Otai dengan BerDOMAIN sendiri dengan JOIN My Little Giveaway.

ohya,urusan pembelian DOMAIN akan dilakukan oleh penaja,Fadzmie Mohamad.So,jangan risau dan tak perlu susah-susah.Cuma,untuk tahun berikutnya,korang kena berurusan sendiri lah.Tapi,jangan malu,jangan segan,eca dan Fadzmie Mohamad akan  membantu anda!.

untuk pemilihan pemenang-pemenang lain,eca akan buat CABUTAN Bertuah bukan melalui random.org.
siapa yang akan buat cabutan?!...kita tunggu je dulu.

"so,jom JOIN My Little Giveaway dan jadilah Top Referer hari ini juga"

minta tolong jasa baik anda untuk LIKE gambar ini --> Nurul Hasanah @ My Pinky Moment Contest.


Post a Comment

4 Comments

  1. yg berdomain ni blogger yg aktif layaklah.. akak yg suam2 je ni.. mcm xlayak nk berdomain..hihii

    tp blh je promote nanti :-)

    ReplyDelete
  2. @CikPuan Azizah,akak jijah ada peluang besar nak menang domain,jemputlah JOIN :)

    ReplyDelete
  3. @IntaNBerliaN,akak pun aktif lah..xsalah guna domain.maju setapak lagi.lagipun niche blog akak -> parenting blog mmg bagus :)

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*