After A Month.


Assalammualaikum


sedar tak sedar,sebulan lebih berlalu...yang pergi,kami relakan.Mereka kini bahagia disana,insyaallah disisi Allah.Kami disini,payah menerima namun masih tidak putus asa berdoa.Al-fatihah.

erm,selepas sebulan pemergian teman-teman baikku,jiwaku...hidup sedikit kosong.
merindukan gelak tawa mereka,
merindukan saat-saat bersama,
merindukan omelan mereka,
merindukan angan-angan mereka.
Ya Allah,kuatkanlah hatiku!

he is always smiling...I miss the way he called me,"kak xu"
I miss the moment he say,"kurus suda kau kak"
and I really miss his kindness to everyone.


kami pernah berangan-angan.....
bercuti bersama menjelajah dunia.
membina rumah sendiri sebesar-besarnya.
dan yang dinanti,
menerima ijazah di hari graduasi.
angan-angan kini menjadi angin sepintas lalu.

bukan bersendirian,ada Allah disisi.
keluarga menjadi tulang belakang.
saat lemah,sukar menerima....
aku bingung

she's my bestfriend ever.No one know me as well she knows!.
and she's gone with all my secret..all my dream.
I miss you,Jenn.I meant it =.=

.
pasti mereka marah,
"kenapa lemah ca?",seperti bukan yang mereka kenali.
"kenapa harus bersedih ca?",...ya,mereka tak suka airmata itu.
lantas,kusembunyi sebuah cerita duka dan airmata disebalik senyum dan tawa.
walau hati merintih!!!!

dalam setiap doa,kuselitkan buat mereka.
dalam setiap langkah,kukuatkan kaki demi mereka.
dalam setiap kata,akan terucap nama mereka.

Ya Allah,tempatkanlah sahabat-sahabatku disisi orang-orang beriman.
Kuatkanlah hati keluarga mereka menerima semua ini.
Berikanlah kesabaran dan ketenangan buat kami semua.
Padamu kami memohon....aku rindukan mereka.

masih terngiang-ngiang ayat terakhir mereka,"kami tunggu kau dirumah ca".Kini mereka menanti dirumah Ilahi...aku akan datang saat tiba masaku.Tunggu aku disana,sahabat!




6 comments.. read them below or add one

Ummi Iman Ummi Iman 10 May, 2012
Insyaallah. Amin. Masa mereka dah tiba. Bila teringat memang sedih dan akan terkenang kembali saat bersama mereka. Semoga mereka aman di sana dan Allah merahmati roh mereka.
mimie.. mimie.. 10 May, 2012
sabar lah ye eca..takziah akk ucapkan..

emm dorg kemalangan ke eca?

eca sabar taw..semua ni dah tertulis untuk dorang k..kita yg hidup ni pun akn tiba masanye jgk untuk pergi..semuanye dah ditentukan TUhan..
AyueJean AyueJean 10 May, 2012
Al-Fatihah....
Sedihnya baca entri ni....
eca be strong okay......
Shiema Sufian Shiema Sufian 10 May, 2012
Al-Fatihah. Amin. Semoga mereka ditempatkan di kalangan org org beriman.
anisalya anisalya 10 May, 2012
sabar adalah ubatnya. masa bakal menghilangkan duka di hati tu. apa pun tabah ye eca. Allah lebih mengetahui segala2nya.
pinkcolour82 pinkcolour82 10 May, 2012
AL FATIHAH
MOGA2 ARWAH TENANG DI SANA

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*