Buah untuk Kesihatan.


Assalammualaikum.

Hari ini,berkongsi,kenapa kita digalakkan mengambil buah dalam hidangan seharian kita.Jom tengok  :)


 "an apple a day,keep the doctor away"
percaya atau tidak,mari amalkan pengambilan buah dalam hidangan harian.

p/s : sudah kurang berat badan sebab amalkan memakan buah.esp. nenas,pisang & tembikai.




{ 12 comments.. read them below or add one }

Riena Haiqal Riena Haiqal 09 July, 2012
jarang sangat la mo makan buah2 ni lepas makan sebab memang sudah kenyang.. hhehehe
tapi sangat2 berguna la info ni..
lepas ni mo selalu beli buah2an utk kesihatan..
Alieza Dayasari Alieza Dayasari 09 July, 2012
buah mmg byk khasiat.
org cina kuat mkn buah.
haaaaa
Mrs Lurve Mrs Lurve 09 July, 2012
cikgu eca,
sy suka mkn buah-buahan..hidangan wajib yg perlu ada setiap hari wpun cuma sebiji pisang hihihihi
Masya Masya 09 July, 2012
wajib makan buah sebelum makan.. makanan yang berat... hihihihihi... kalau takk payah nak lawas...
nini nini 09 July, 2012
suka banana....tapi sangat jarang makan...boleh dak macm tu...=p
Cik Nur Cik Nur 09 July, 2012
apple...mmg sentiasa ada dalam peti sejuk umah nur.. :)
Arol Mubin Arol Mubin 09 July, 2012
Kalau ada stok buah-buahan, memang makan. Tapi selalu jugak lupa nak makan buah, sebab lebih tergoda dengan makanan berat. :D
izz iizza izz iizza 09 July, 2012
sy memang suka buah-buahan..:)
Boni JLL3 Boni JLL3 09 July, 2012
banyak sebenarnya khasiat buah2an ni... cuma kita je yang tak amik kisah sangat tentang khasiatnya.. betul tak.. :)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN 10 July, 2012
makan buah ni mmg bagus.. tp lbh elok mkn sblm mkn nasi... ikut cara nabi kita :-)
ros_reeza ros_reeza 10 July, 2012
suka jugak makan buah2an ni.. tapi, kadang2 bila dah abis, malas nak g beli.. hehhehe...
Si Matatajam Si Matatajam 11 July, 2012
Betoi tu.. M mmg suka mkn buah..

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*