Buat Isteri dan bakal-bakal isteri,anda HEBAT!


Assalammualaikum.





Untuk si Isteri dan juga mereka yang bakal bergelar isteri;;

1) “Sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”.

2) “Makanan yang  disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”

3) “Mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1,000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”.

4) “Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”.

5) “Pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”.

6) “Tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”.

7) “Apabila meninggal dunia seorang dan suaminya redha, nescaya ia dimasukkan ke dalam syurga”.
(Hadis Riwayat Tarmizi)

Seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yng difardhukan ke atasnya, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”.

Dan ingatlah wahai wanita, semua itu terangkum di dalam suatu perkataan iaitu “TAAT


eca cakap-cakap :: Seorang wanita tentu saja punya angan-angan untuk menjadi seorang isteri apatah lagi menjadi seorang ibu.Tiada seorang wanita yang lari dari memasang angan-angan tersebut.Maka,menjadi isteri dan ibu adalah kejayaan ulung seorang wanita......ehemmm,saya lambat lagi agaknya.calon pun tiada.Carikan boleh?!.hikhikhik.

{ 21 comments.. read them below or add one }

Miss N™ Miss N™ 16 November, 2012
setuju dengan kata2 eca tu...

bilalah turn nur...sama2 kita doakan yg terbaik ya... :)
Si Matatajam Si Matatajam 16 November, 2012
Bertuahnya rasa bergelar isteri dan ibu ni..Alhamdulillah ^_^
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI 16 November, 2012
moga yui mmpu mnjd isteri sedemikian rupa..insyaALLAH.
Mrs Velentine Mrs Velentine 16 November, 2012
buli bah...bg gambar...hehehe
- AZIE - - AZIE - 16 November, 2012
eca jgk akan dptjadi soerg isteri yg hebat satu hari nti..insyaAllah..
sueada sueada 16 November, 2012
sama2 la kita mncari n berusaha. :)
Unknown Unknown 16 November, 2012
esesh eca..takde calonmu..nda pa bah.kalau ada jodoh,ada la tu nanti..:)sama sama berdoa..:)
Unknown Unknown 16 November, 2012
mudah2an jijah mampu jadi taat pada suami.. kdg2 berangin jugak gan dia.. hahaa moga Allah berkati...


jijah nak share entry ni yer.. tq :)
Leeza Dayasari Leeza Dayasari 16 November, 2012
terima kasih ... sangat berguna info ini. bekalan utk masa depan.
hazanis hazanis 16 November, 2012
untungnya menjadi seorang isteri .:))
ayut ayut 16 November, 2012
:) btuah jd isteri...btuah jd ibu...insha Allah.mudah-mudahan kita diberi kesempatan utk berusaha ke arah tu semua ea eca :)
Cikrosecute Cikrosecute 16 November, 2012
Setiap wanita pasti ada angan2 seperti itu...nice entry..
Unknown Unknown 16 November, 2012
kalau sy da beristeri sy nak syg isteri sy mcm sy syg blog sy...bolehkah begitu ? haha
Unknown Unknown 17 November, 2012
sabar awak.... jodoh awak pasti akan ada tu... percaya pada takdir.. :)
Aimacomel Aimacomel 17 November, 2012
Saya nak masuk syurga.. siapa yg sudi jadi calon saya ni ye? ehh? hehe :)
thanks eca utk ilmu yg sgt bermanfaat ni
Mizz ErMa Mizz ErMa 17 November, 2012
subhanallah..besar sungguh ganjaran yang Allah berikan kan..
Unknown Unknown 17 November, 2012
banyak kelebihan menjadi seorang isteri kan...so jangan tunggu lama2 yer...:)
Shida Radzuan Shida Radzuan 18 November, 2012
bila lah turn shida kn nk jadi suami ^_^

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*