Hyaluronic Acid



Apa itu Hyaluronic Acid?...yang pasti,Jangan wikipedia Hyaluronic Acid. 
Anda pasti bingung. Jijie sendiri tidak faham.

"Anda mungkin pernah mendengar asid hyaluronik, atau HA. Ia telah terkenal diperkenalkan kepada orang ramai di televisyen waktu penting oleh Chung ABC Connie, yang disiasat panjang umur dan kemudaan penduduk kampung Yuzuri Hara Jepun. Orang kampung bukan sahaja hidup lebih lama, tetapi juga sihat dengan insiden yang lebih rendah bersekutu dengan usia penyakit seperti artritis, demensia, kencing manis, dan kanser. Menariknya, mereka juga agak bebas kedut, dan mempunyai licin, kulit dicemari juga ke dalam 80-an mereka. Jadi apakah rahsia? Menurut penyelidikan Jepun, ubi berkanji Jepun dalam diet mereka mungkin menggalakkan pengeluaran asid hyaluronik di dalam badan, sebatian yang biasanya menurun dengan usia."


Hyaluronic Acid banyak digunakan pada produk penjagaan muka Asia. (Korea & Japan). Ianya memainkan peranan penting dalam hidrasi kulit. Badan kita memang ada menghasilkan asid ini. Tetapi lama kelamaan akan berkurangan dimana boleh menyebabkan kedutan dan kekeringan. 

Hyaluronic Acid berfungsi untuk melembapkan, manganjalkan dan melembutkan kulit melalui sel-sel molekul yang halus dan kecil. Sebab itu ianya mudah menyerap. 



Obsesi Jijie terhadap produk Korea dan Jepun makin menjadi - jadi dengan kehadiran HA ini. Bayangkan saja, Jijie tidak perlu memakai krim pelembap disebabkan HA. Muka sudah cukup lembap, tidak perlu 'beratkan' muka dengan krim - krim tersebut, walaupun kulit Jijie kering dibahagian U zone. 

Cubalah..


Rutin Jijie sekarang, tiap-tiap hari lepas Jijie cuci muka, Jijie terus pakai 3 seconds Starter by Holika Holika. Lepastu, pakai Hada Labo Arbutin Whitening Lotion. Tidak payah pakai krim pelembap, terus pakai mekap. Senangkan.. Siapa mahu kelembapan berganda ganda, boleh bha pakai. 

tentang penulis : Jijie atau nama sebenar Roziella Roslan,21 merupakan seorang jururawat.Memulakan blogging selepas kelebihan blogging dicanang oleh gadis cantik ini.Memulakan blogging pada Februari 2012 dan mula menggunakan domain jijieasriella.com pada September 2012...harap maaf buat jejaka kurang handsome diluar sana,awek ne dah ada yang punya.
Kalau nak tahu lebih banyak Produk Kecantikan,boleh FOLLOW terus Blog Beliau --> Jijie Asriella


eca cakap-cakap :: tak salah berbelanja lebih untuk produk kecantikan kita,sebab yang guna kita juga kan.Tapi biarlah produk tersebut sesuai dengan kulit muka kita.Jangan sampai duit terbang,wajah menghilang.Betul tak?!..sia-sia je duit andai produk tersebut tidak menjanjikan kebaikan untuk kita.Lagi satu,jika da beli produk tu,jangan pulak simpan buat pekasam ye...Kalau tak nak pakai,bagi dekat orang lain.kan kan kan???.


{ 8 comments.. read them below or add one }

ayut ayut 29 November, 2012
kalau dh addict mmg semua nak..hihihi..tp tu la..kemampuan itu juga perlu difikir utk membeli :)
Miss N™ Miss N™ 29 November, 2012
eca dah cuba..?
untungkan kalau cuba pastu sesuai dengan kulit muka..
tak pening2 nak cari lain dah...
Leeza Dayasari Leeza Dayasari 29 November, 2012
Jijie guan produk ni ker???
Leeza Dayasari Leeza Dayasari 29 November, 2012
eca pakai ni?? leeza pakai safi jer. haaaaaaaaaa
Unknown Unknown 29 November, 2012
saya pakai kolagen asli je..hehehe
Unknown Unknown 30 November, 2012
menarik! macam kolegen kan..

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*