"Saya tidak tahu apa-apa".....

"Saya tidak tahu apa-apa".....

Assalammualaikum.

Ingat tak,entry yang lalu...eca ada inform yang hari Sabtu tu..eca kena ikuti meeting di sekolah.Even sebagai guru pelatih je pun,kena datang...bagi eca,memang bagus kami dijemput...so we can learn about the school management,betul tak?!.so,dalam mesyuarat untuk meeting tu,adalah satu benda yang buat eca tergelak dan tersenyum-senyum.Bukan eca je,malah rata-rata kesemua guru pun 'tergelak besar'.



Senarionya seperti ini,dalam meeting tu..adalah beberapa perkara berbangkit.Then,one of the teacher yang telah diberi amanat menjalankan tugas berkenaan ditanya mengenai 'tugas' beliau....dan boleh pula dia cakap,"saya tidak tahu apa-apa dan saya sendiri tidak pandai berkenaan ........"




masa beliau cakap macam tu kan,eca dah tergelak besar.Rasa  bersalah pun ada,sebabnya 'cikgu berkenaan' duduk dihadapan eca.....bukan takat eca je oke?!.Kesemua guru pakat gelak weiiiii.Dah betullah apa yang PK1 dan PK HEM cakapkan kepada eca sewaktu eca lapor diri hari tu.Sebabnya sewaktu eca lapor diri,PK1 dah warn,"cikgu tu tidak boleh jadi mentor ko,dia memang keluaran U tapi masalahnya ko tanyalah dia apa-apa,dia akan jawab tidak tahu".

Bila dia cakap macam tu kan,eca cakap dalam hati,"ishh,memanglah kita semua dilahirkan tidak tahu apa-apa,so tu pasal proses pembelajaran itu akan berjalan sehingga ke akhir usia kita"....so,jawapan tidak tahu tu bukanlah jawapan yang sewajarnya.Kalau pun tak tahu apa-apa,tolonglah cakap yang lebih senang didengar ke..contohnya,"maafkan saya,tugas .... agak baru bagi saya.So,saya memohon agar guru-guru yang lebih tahu ataupun mahir dapat memberi tunjuk ajar kepada saya"..kan itu lebih bagus,betul tak?!.

As a teacher,we faces and thru the learning process.Each of the day pass by,thought something new.The world change everyday,so that our learning level.If today we don't know,hopefully tomorrow we should know something new.


Post a Comment

22 Comments

  1. laaa jwb gitu yer.. hbs tu, dia ngajo ank murid dia camne.. pelik lak.. hihii

    ReplyDelete
  2. hahahahahaha.. ada juga cigu yang macam tu ya.. nda tau apa2 kunun padahal itu kan sudah tugas dia.. apa gunanya dia jadi cigu kalau dia sendiri tidak tahu apa2.. tidak logik betul la kalau macam tu kan.. ish, napa la dia jadi cigu..

    ReplyDelete
  3. betul2 saya setuju..org kata belum cuba belum tahu..kna buat dlu baru tahu..kan..kan..kan..

    ReplyDelete
  4. adeh... sengalnya cikgu.

    ReplyDelete
  5. adeiiii..camne cikgu leh jwb cam 2?klu anak murid dgr 2 mau di ikut ayat cikgu 2 klu cikgu tye ape2..hihi

    ReplyDelete
  6. sng benor dia jawab..

    ReplyDelete
  7. huhu..sepatutnya dia tkleh ckp camtu..adehh

    ReplyDelete
  8. ITU NAMANYA JUJUR... HIK HIK HIK...

    ReplyDelete
  9. adeh...cikgu sekarang memang sengal hihihi

    ReplyDelete
  10. @Riena Haiqal ngajar dia oke..tpi pengurusan sekolah tu xoke.

    ReplyDelete
  11. @Azi tersangat jujur oke.hahaha

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*