bila kita menegur dan bila kita ditegur?....


salam syg sumenya....entah napa aku tiba-tiba semangat nak membebel di pagi ini yang mana aku sepatutnya da tidur di atas katil aku yang empuk itu.oke,jujur,xla empuk sangat.just ok je... saat ini,aku ditemani dengan lagu-lagu encik aizat...wahh,sy peminat awak tau =))
[stop] membebel cik asha..plez straigth to the point....hehehe
entry kali ne adalah bebelan sy tentang tegur-menegur.
[ditegur]
apa perasaan u'll apabila ditegur?
....kalau teguran tu membina,mesti u'll dpt terima dengan hati yg terbuka.BETUL TAK?
....tapi,kalau la teguran tu sesuatu yg akan membuat u'll sakit hati,,rasa kecil je,,dan putus asa....macam mana nak hadapi yee...
...dan kalau la ORANG yang menegur itu sebenarnya lagi teruk tapi ada hati nak tegur korang,,korang nak jawab apa kat dia yer?....
[menegur]
kalau korang nak menegur seseorang itu,pena tak korang fikir camna nak tegur orang tu supaya dy tak sakit hati kat korang?
....atau bila nak tegur kesalahan seseorang tue,,korang just tegur macam tu tanpa fikir kesan,akibat dan yang sewaktunya?....

erm...sy sdg berada dalam situasi..TEGUR,NANTI DIA SAKIT HATI..TAK TEGUR,SAYA YANG TERIMA IMPAKNYA...
so,boleh tak u'll beri cadangan macam mana nak membuat TEGURAN itu supaya ia lebih berkesan dan mendatangkan kebahagian ;))

p/s:: nak tau cerita disebaliknya.PM kat YM sy..plez,,sy yang sedang buntu dan perlukan bantuan u'll bila kita menegur dan bila kita ditegur?....

0 comment... add one now

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*