Cinta Bisu.



^_ASSALAMMUALAIKUM_^

eh eh,cinta bisu?!.
adake macam tu?...ada kot kan?!.
orang-orang yang bisu,tapi,biarpun bisu mereka tetap akan menzahirkan cinta itu.
tapi,cinta bisu ini,tetap bisu ke akhirnya.
mari baca kisah cinta bisu mereka.

Kisahnya macam ne,seorang kekasih tak berapa nak awal,tak berapa nak akhir.Si Gigirl dan Si Boboy (wa semalam tengok ceta Hantu Bonceng arh!).Si Gigirl tak berapa nak cantik tapi manis dan Si Boboy yang hensem *KATANYA*.Pada satu tarikh dibulan mulia setelah sepurnama berkenalan diruangan maya,maka si Boboy memberikan diri menghulurkan puisi si pujangga,membuatkan hati si dara tidur tak lena mandi pun tak basah makan tak rasa apa-apa.Tatkala hati si dara pun melonjak kegirangan,syukur dipanjangkan kepadaNya.Bertemu jodoh dibulan mulia,diiring doa kekal selamanya.(amin)

Namun,sepurnama berlalu bibit cinta yang disangka akan mekar mulai redup.Panas tak sampai ke petang tatkala mendung mengukir senyuman di dada langit.Hati si Gigirl mula rasa tak senang,mengingatkan si Boboy yang jauh dimata mempertahankan negara.Dek kerana percaya,si Gigirl sanggup berpisah jauh.Namun,kisah cinta sang kekasih berlagu merdu kembali.

Malam purnama,siang merindu....Si Gigirl tak henti berdoa,"Tuhan,tolong aku,juga jaga dia.Tuhan,ku pun sayang dia.....".Maka,tak berhenti-hentilah si Gigirl mendoakan agar sang kekasih nun jauh dimata sentiasa cinta padanya,kerna dia takut akan suatu hari nanti kisah lama berulang kembali.Parut lama berdarah kembali memberi satu rasa yang memeritkan.Namun,teringat kata-kata si Boboy suatu ketika dahulu,"Cinta mungkin akan meninggalkan hatimu bagai kepingan-kepingan kaca,tapi ingatlah bahawa ada seseorang yang akan bersedia untuk mengubati lukamu dengan mengumpulkan kembali pecahan-pecahan kaca itu sehingga kamu akan menjadi kuat kembali.Dream can change but love is forever".


Hari pun berlalu,malam melabuh tirainya....sejuk dan semakin dingin.begitulah cinta sang kekasih.Si Gigirl bersabar dan cuba memahami akan kerjaya si Boboy.Namun,si Boboy terus membisu.Si Gigirl terus mengharap akan kebisuan itu terlerai suatu hari nanti.Bersilih ganti purnama merindu yang membisu dan terus membisu.Si Gigirl tanpa kata cuma memerhati.Dari kejauhan,melihat kecurangan kekasihnya.Si Boboy masih terus membisu dan bermain kata cinta dengan si gadis lain.

Hancur luluh hati si Gigirl melihat yang tersayang membisu.Membisu itu mungkin jawapan darinya agar hubungan yang terjalin dihentikan.Mungkin dan kemungkinan yang takkan ada jawapan tanpa kata-kata hingga menimbulkan sejuta tanda tanya di hati Si Gigirl.Aduh,kisah cinta yang diharap berbunga bahagia,cuma tinggal sejarah yang berulang kembali.Gantung tanpa tali,gantung tanpa titik noktahnya.Betapa hancur luluh melihat si dia,saatnya si dia bergembira bersama yang lain,Si Gigirl cuma merintih hiba.Saat si dia menangis gembira,si Gigirl menyapu airmata hiba.Tangisan tanpa suara cuma berlagu nada sedih.Tangisan kerinduan mengalir deras namun tiada apa yang terjadi.GANTUNG!....dan terus membisu tanpa kata.


jaga hati pasangan kamu sebaik-baiknya.
*When you give love,you'll get love in return.But once you give a lie,they will give you a damn!*
Cinta Bisu.

1 comment... add one now

Jue Jue 15 November, 2011
argai org yang menyayangi kita..:-D

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*