Feedup Berblog

Feedup Berblog


^_ASSALAMMUALAIKUM_^

pernah korang alami satu saat,dimana korang rasa down sangat-sangat dalam berblog?!.
Saat blog korang kena hentam oleh blogger lain,saat blog korang langsung takde visitors,saat nuffnang korang takde earnings,saat teman-teman korang perlekehkan blog korang?!.
yerp,saya pernah.

Diawal kemunculan(cehh,kemunculan lak..),diawal saya mula melibatkan diri dalam dunia blog,...everything is empty!.I sendiri tak tahu apa itu blog,why we do have a blog....tapi setiap hari saya membaca blog orang lain.Dari kosong,kini alhamdulillah,pengetahuan saya tentang dunia blog semakin berisi.Mungkin saya tidak banyak menulis tentang SEO,domain ke hosting ke...tapi jangan ingat saya tidak tahu apa itu yer.Cuma belum masanya saya kongsikan tentang semua itu,sebab saya sendiri masih belum mahir tentangnya,bak kata abang saya,.."kalau ilmu masih dibawah tapak kaki,jangan bising!".BTW,saya suda berdomain sendiri yer.RM30/year beli dekat ihosterz.com

takde visitors?!.ish ish ish,memanglah takde kalau korang tak ping entry korang dekat mana-mana site.Cuba ping entry korang melalui FB mahupun Twitter.Insyaallah,akan ada visitors.Macam I,..I join banyak FB group for blogger,tapi jarang nak ping sebab busy dengan tugasan sebagai seorang pelajar,lebih-lebih lagi sekarang dah masuk ke alam pra-final year.I sentiasa sibuk dengan tugasan lesson plan dan microteaching sebagai persediaan untuk pergi praktikal nanti.So,kadang-kadang semua entry I autopublish,tapi sekarang I aplikasikan satu lagi cara mudah untuk ping blog iaitu melalui bloglovin.com.Bila kita autopublish entry kita dalam blog,nanti bloglovin ini akan automatik ping entry kita dekat laman sosial,macam dekat FB.[since I'm to addict with FB,so everything will be in FB and I get lost in Twitter!].

anon datang marah-marah dekat blog!.syukurlah,hingga ke hari ini,takde yang datang nak  marah-marah.Bila anon marah-marah dekat blog,janganlah marah pula.Anggaplah apa yang mereka perkatakan itu sebagai satu penaik semangat.Memanglah down kan orang marah-marah,even me kalau ada orang marah ka,saya menangis oooo <--wek,cengeng tul!.So,bila orang(anon) datang marah-marah,cuba selidik dulu pasal apa,jangan la terus-terus naik angin gak!.Mungkin ada salah kita,mungkin ada yang membuatkan orang lain terasa,betul ke tidak?!.

earnings nuff statik je dari dulu?!...yeah,saya pernah mengalaminya!.Sampai one of my housemate gelak-gelakkan ne.yela 3bulan letak iklan nuff earnings RM00.45...sapa tak gelak oiii!.tapi sekarang da...(biarlah rahsia)...err,pasal nuff,nanti I update entry lain.hikhikhik.

Bila korang berblog,korang adalah blogger.Tak kisah lah apa isi kandungan dalam entry korang,korang punya pasal lah!.nak letak ceta pasal bf/gf korang ke,ceta pasal family korang ke..its up to you!.No one can judge ur entry as no one can judge yourself.kadang-kadang kita takde idea nak update pasal apa,so masa itu,mulakan aktiviti blogwalking.Bila korang berblogwalking,maka akan berjumpa/kenal lebih ramai blogger.Maybe korang akan dapat lebih banyak idea bila blogwalking.

so,jangan cepat FEEDUP bila BERBLOG ye kawan-kawan..tak suka la bila tengok kawan-kawan yang blog mantap-mantap,entry best-best,tapi sayang dah putus asa berblog.tolong jangan macam itu oke?!.Dunia blog ini luas,macam I,duduk rumah sepanjang hari tapi masih tetap update dengan dunia luar,sebab adanya blog/website yang berkongsi banyak perkara.

akhir kata,PLEASE DONT STOP in blogging,as blogging is sharing everything and sharing is so sexy!.hehe (^.^)

Post a Comment

4 Comments

  1. lau fedup nak blogwaling camne lak? hehehe

    ReplyDelete
  2. kadang-kadang ada orang berhenti berblogging disebabkan nak fokus pada pelajaran... macam izamir ridzwan (kenal tak ?hehe)
    zakwan insyaAllah takkan berputus asa dalam berblogging :)
    Blog Mohd Zakwan :)

    ReplyDelete
  3. @kotak bulat..kalau fedup yg tu,xthu la....camna nk dpt visitors balik kan?.hahaha

    ReplyDelete
  4. @Mohd Zakwan..eh,IR da berhenti berblog ek?.xthu pla dia da stop...hikhikhik.btw,kalau rasa tak leh nak fokus buat dua benda...better to stop,dari kedua2 terabai.kang tak pasal2,study kemana,blog kemana....

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*