tahun baru tahun baru



^_ASSALAMMUALAIKUM_^

berapa hari da kita berada dalam tahun 1433H.Alhamdulillah,masih diberi kesempatan untuk kita menikmati betapa indahnya hidup ini.Walaupun kita dihimpit pelbagai kesusahan,kita tetap patut bersyukur atas segalanya.saya bukanlah orang yang begitu arif tentang tahun-tahun hijrah,mahupun punya ilmu yang mendalam tentang agama kita,tapi saya masih dalam proses untuk mempelajari semua itu,dan ya,..saya sentiasa berdoa agar sentiasa diberi hidayah dariNya.

*so,maafkan saya kalau saya tak begitu peka dengan tahun-tahun hijrah*

sekarang nak cerita pasal tahun 2012 yang akan datang tidak lama lagi!.bila sebut tahun baru,mesti semua dah fikir azam baru.eh,perlukah?!.Bagi sesetangah orang,perlu tanam azam baru,sebab bagi mereka dengan adanya azam baru ne,baru nak semangat!...tapi kadang-kadang semangat ne sebenarnya pada malam tahun baru je(rasanya!).So,kalau takde azam baru,tak pe la kan?!.teruskan hidup ini macam tu je pun sebenarnya dah oke.as long we alive on the path ways.

belum pun masuk tahun 2012,tapi da banyak perkara yang kena fikir untuk tahun ini.

1stly: Final Exam semester ini akan berlangsung pada 2hb January 2012-15hb January 2012.
2ndly: I'm turning to 23years-old on 17hb January 2012(save the date everyone!)
3rdly: I'm going to-do my teaching practicum on June 2012.(hello students!)
4th: "cerita dari hati" is reaching her 2nd years on May 2012
5th: I'm aim to get wedding on 20.12.2012(hahaha.langsung tak ble blah!)
6th: Finish my study(finally!)

that the important things will be happen next year.tapi agaknya yang nombor #5 tu tak mungkin,diulang tak mungkin yer kawan-kawan.BF pun takde,ne kan bakal suami!.harharhar.

gambar:zezu.org
*nak decorate satu calendar for my self,gambar-gambar family & kawan-kawan rapat*


kita tunggu je tahun 2012 dengan penuh semangat yer,even dah nak berusia 23tahun...ah?!23tahun and still single.[sila percaya!].tapi tak kisah lah takde BF pun,masih muda kan?!.kalau ada BF,orang dekat kampung cakap 'mengatal pula,belum habis belajar,da ke hulur hilir ikut lelaki".oke,fine...mulut dorang memang tak leh nak tutup,so abaikan!.

apapun,terima kasih Ya Allah,beri aku peluang menikmati hidupmu ini.Selamat datang 1433H,semoga yang baik-baik untukku....terima kasih 2011,yang mengajar banyak erti kehidupan.selamat datang 2012,semoga apa yang kuinginkan akan kucapai.[amin]

2 comments.. read them below or add one

IntaNBerliaN IntaNBerliaN 29 November, 2011
alaaa xda bf pun xpa... nanti jumpa jodoh terus kawen je... ;-) cm akak kenal hsbd sbln trus merisik... hihi
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 29 November, 2011
@IntaNBerliaN..wow,sebulan je?..bercinta lepas kawen ke?....

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*