Blog kena REMOVE.

Blog kena REMOVE.


^_ASSALAMMUALAIKUM_^

cuak tak?!.memanglah cuak kan?!.
serius!..I rasa macam jantung ne TERHENTI seketika.

Semalam,lepas balik dari KK with my lovely family,macam biasalah on LAPPY,Log in FB.Blog xyah log in,sebab memang tak sign out!.[kesilapan besar disitu,sentiasa tak log out,akan menyenangkan kerja para HACKER terutama hacker-hacker yang berada di rumah neyh!].

Selepas menikmati Double Chesse Burger,I pun seperti biasa,menaip entry yang sudah tertunda.So,sedang tunggu gambar nak upload ke dalam entry tersebut,I pun buatlah benda lain,which balas komen kawan-kawan dekat sini.

tup tup,bila I refresh balik blog ne,...BLOGGER.com bagi SIGNAL yang blog have been remove!.arhhhh,masa tu memang jantung terhenti,otak tak berfikir apa pun.Tarik nafas dalam-dalam.Then,I try to sign-in again.Dapat masuk Dashboard I,tapi BLOG SATU PUN TAKDE!.I ada 4 blog tau dalam akaun ne.masalah masalah masalah!.Tapi jangan PANIK.I sign-out balik,then sign-in lagi.Bila sign-in tu,dia akan minta VERIFICATION which pihak Google akan hantarkan verification number terus ke HP.Masukkan verification tu dan kemudian try sign-in balik..taaa daaa..BLOG kembali beroperasi seperti biasa.memang menakutkan bila blog hilang,yela....penat lelah selama ini,menulis dengan tujuan berkongsi dengan anda semua.

Kalau tak silap I kan,ada blogger cakap,bila blog kena REMOVE,ambil masa gak dalam 24jam untuk dapatkan balik blog kita tu.Tapi tak sampai 5 minit lepas sedar blog kena REMOVE,I dah dapatkan balik.Maybe sebab I gunakan 2 steps verification tu kot.Bila ada 2 steps verification tu,tiap kali nak sign in blog,I akan dapat verifivation terus ke HP I untuk verify kan dan sign in blog.So,mungkin kelebihannya di situ bila guna 2steps verification ni.


pegi Google Accounts-Personal Settings-Using 2-steps verification.
nanti dia akan minta kita untuk masukkan number phone kita.


siap ada dua number phone for back up!.

So,I nasihatkan,korang korang gunakan akaun gmail untuk sign up blogger,then gunakan 2steps verification.Senang,selamat dan mudah!.

k,cukup entry kali ini.Nak pergi ngedate with Miss Jen,dia nak jumpa teman lelaki kesayangan yang akan terbang balik ke UNISEL,sambung study dekat sana.....lepas tu nak tengok OMBAK RINDU euww!.korang jangan jeles,meh tengok ramai-ramai!.



Post a Comment

0 Comments