eu,I Cikgu English oke!

eu,I Cikgu English oke!


^_ASSALAMMUALAIKUM_^

wekkk,kalau betul pun kau cikgu english...kau ingat kau pandai la!
*sentap tak sentap!*

persoalannya,perlu ke kita nak terus sentap bila ada yang tegur kita dengan cara baik dan sebenarnya dia cuba nak beritahu perkara yang terjadi dan bukan menuduh kamu salah malah sebenarnya hanya ingin menolong kita!...eh,korang paam tak?!.

situasinya begini.'someone' cuba nak inform kamu tentang satu perkara yang kamu fikir kamu benar tetapi sebenarnya,kamu tidak.Tapi,disebabkan kamu memandang rendah kepada 'someone' tersebut,kerana bagi kamu,kamu BETUL!.

I relatedkan dengan tajuk yang I beri untuk entry ini, "eu,I Cikgu English oke!".Lihat betapa riaknya 'orang itu' bercakap dan menegaskan yang sebenarnya dia tu 'cikgu English' dan dia sebenarnya lebih fasih,lebih expert dalam bahasa inggeris!.Frasa 'cikgu english' tu pun sebenarnya sudah SALAH!.oke oke,salah yer murid-murid,teacher tolong betulkan.Frasa yang betul ialah English Teacher ya murid-murid,bijak!.(<---persediaan nak pergi praktikal,kena biasakan diri panggil 'murid-murid').

See,sebenarnya dalam dunia ini,tiada yang betul dan tiada yang salah!.Cuma kita kena bijak menangani keadaan ini.Bila kita buat salah dan bila ada orang yang tegur kesalahan kita,jangan sentap!.jangan nak menegakkan benang yang basah.tak perlu lah nak riak,"eleh,dia tu siapa,apa yang dia tahu..aku expert..dah berapa lama dalam bidang ini!".Benda-benda macam ne sebenarnya yang buat kamu menjadi 'annoying person' dikalangan rakan-rakan.SILA SEDAR!.

tak salahkan kita sesama manusia saling memperbetulkan satu sama lain,seperti juga kita mengingatkan satu sama lain,seperti kita menyayangi satu sama lain,seperti kita mencintai ...eh eh,asal dah melalut!.Pendek kata,jangan riak dengan apa yang kita miliki dan jangan ingat kita BETUL dalam semua aspek,dengar-dengarkan pesanan orang lain.

kawan-kawan,saya seorang bakal-cikgu-bahasa-inggeris-yang-ada-masalah-grammar,jadi saya minta...sila betulkan saya jika saya ada berbuat salah,berilah saya teguran yang membina sebaiknya agar saya dapat membaiki kekurangan diri saya.sekian,terima kasih.

Post a Comment

4 Comments

  1. xsuke org yg kuat esntap bile kene tegur,.
    btw.,gud luck practical sis.,m0ge2 xdpt student yg nkl :)

    ReplyDelete
  2. @Qil_H0shi..tue la,sngt2 xsuka la camtu.huhuhuh..

    eh,jgn doa camtu,nak student baik2 je.hehehehe

    ReplyDelete
  3. ooo dh nk praktil ek eca ni.. kt mana, dh tahu ke

    ReplyDelete
  4. @IntaNBerliaN,5bulan lagikak....nak balik sekolah lama :)

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*