Jururawat terkejut RM2000 lesap di bank.


Assalammualaikum



Seorang jururawat terkejut apabila mendapati duit gajinya sebanyak RM2000 hilang,dipercayai dicuri melalui sistem perbankan internet.

Noor Haslina Awi hanya menyedari kejadian itu apabila beliau hendak mengeluarkan duit gajinya melalui mesin pengeluaran wang automatik (ATM).Beliau terperanjat apabila wang didalam akaun banknya hanya tinggal RM11.13 sahaja.


Menurutnya lagi,kejadian ini mungkin ada kena-mengena dengan panggilan telefon yang diterimanya daripada seorang lelaki yang mengaku dirinya dari sebuah syarikat telekomunikasi menyatakan bahawa beliau telah memenangi wang tunai berjumlah RM5,000.


Lelaki berkenaan meminta beliau ke mesin ATM untuk memudahkan proses memasukkan wang yang kononnya dimenangi.Beliau menuruti permintaan tersebut sehinggalah timbul keraguan,barulah beliau tidak meneruskan arahan yang telah diberikan.

Namun,wang kemenangan berjumlah RM5000 seperti yang dijanjikan tidak dimasukkan kedalam akaun bank malahan wang gajinya pula hilang begitu sahaja.


sumber.

:: eca cakap-cakap ::

penipuan penipuan penipuan!.Semakin berleluasa dan semakin tidak terkawal.Ada yang ditipu, terpedaya...ada yang ditipu,menipu kembali...nak terus hidup....maka,penipuan diatas penipuan.

eca pernah mengalami sendiri situasi dimana 'dihubungi' oleh 'seseorang' yang mengaku dirinya dari 'institusi kewangan',katanya .."puan menang bla bla bla~~~".#err,puan?!.CIK lagi oke!.Syukurlah masa tu,eca tengah busy sesi berphotogediks dan tak boleh layan panggilan tu.So,eca suruh pihak berkenaan menghubungi eca semula pada petang tu,tunggu tunggu takde pula.MEANS OFF...??.


so,kes ini..kita jadikan panduan dan iktibar.Mari kita sama-sama saling mengingati antara satu sama lain.Jangan cepat teruja apabila ditawarkan wang ringgit atau apa jua barangan yang mewah mewah.

nak kaya?...cari cara yang betul.
tepuk dada,tanya selera.
tepuk minda,tahu caranya!.


Jururawat terkejut RM2000 lesap di bank.

{ 17 comments.. read them below or add one }

IntaNBerliaN IntaNBerliaN 30 March, 2012
byknya sampai 2 ribu.. macam2 lah skrg ni kan... huhh
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 30 March, 2012
@IntaNBerliaN tue la...2k tu...dah cukup byr yuran eca sem ne :)
Cikrosecute Cikrosecute 30 March, 2012
Kesian diakan...bahaya betul sekarang nie...
Niza Romli Niza Romli 30 March, 2012
Jangan mudah terpedaya dgn benda2 camtu..byk yg tak betul, tipu je semua.
Unknown Unknown 30 March, 2012
Berhati2lah dengan panggilan yg bertanyakan tentang acc bank kita, jangan mudah percaya sangat...adesss, mende ni dh banyak dah diinform kat paper,tv dan blog...masih ada lagi yg terkena...sedih arrr!!!


- Eca lom pasang google+ ker?
Saya Disini Saya Disini 30 March, 2012
mcm2 cara nk menipu skrg ni..jahat betul
::CIK LYNN:: ::CIK LYNN:: 30 March, 2012
kciannya kt dia...tp 2 la...kita xleh pcaya sgt skrang ni...kalu kita xda join mna2 ptandingan, xkn la bleh menang duit byk2...
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 30 March, 2012
@Cik Rose Cute ye ye..sian kak..penat tu dia keja...last2 duit gaji lesap..adeiii.

kena byk berhati-hati :)
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 30 March, 2012
@Yas y ramai yg ambil mudah ttg amaran tu...tu pasal masih ramai yg tertipu...

da ada google+,cuma xconnect dgn blog.
emarieys emarieys 30 March, 2012
siannya.... banyak sangat penipuan melalui telefon dan emel ni
bebeldotsorang bebeldotsorang 01 April, 2012
senang-senang je nak kaya mana boleh..
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 04 April, 2012
@Saya Disini da banyak cara nak menipu..kita je yg perlu berhati2
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 04 April, 2012
@Saya Disini da banyak cara nak menipu..kita je yg perlu berhati2
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 04 April, 2012
@::CIK LYNN:: betul tu....kalau takde join mana2 competition,xde la erti tetiba menang apa2.hehe
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 04 April, 2012
@Mama Ema sangat2 kesian kan kak.....penat keja,gaji lesap je
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 04 April, 2012
@bebeldotsorang cara mudah bro....sapa xnak kan?heehee

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*