lelaki merajuk,kena pujuk eh?!


Assalammualaikum.

Kebiasaannya dan SELALUnya,bila disebut tentang merajuk ne,semua refer orang perempuan...semua tunjuk orang perempuan...jari dituding kena orang perempuan.Apa LELAKI ne tak merajuk eh?!.
no no no.Kalau korang berfikir macam tu,sila ubah fikiran doblas kali!.meh meh meh kita tengok rajuk lelaki dan sebab-sebab mereka merajuk.


Lelaki merajuk kerana mahukan perhatian.
Seperti juga perempuan,lelaki juga merajuk kerana mereka mahukan perhatian.Kadang-kala mereka rasa perempuan ne (kekasih/isteri) kurang memberi perhatian kepada mereka kerana perempuan lebih banyak menghabiskan masa dengan perkara-perkara lain.Contohnya,lebih menumpukan dengan kawan-kawan berbanding meluangkan masa bersama.

Lelaki merajuk kerana cemburu.
Mereka juga bisa cemburu malah lebih cemburu dari kaum perempuan!!!.itu realiti oke?.sila la encik lelaki jangan menyangkal kenyataan yang terang lagi bersuluh ini.Kaum lelaki ini mungkin cemburu melihat pencapaian perempuan yang melebihi mereka.Lantaran,lelaki sebegini akan merasakan mereka tidak berguna sehingga tahap keyakinan akan menurun.

Lelaki merajuk kerana ................
aduhh,apa lagi eh?.tapi lelaki tak boleh lari dari perasaan merajuk dan ingin dipujuk.Bagaimana pula nak memujuk mereka?!....



Biarkan mereka melayan rajuk mereka.
Bila kita(kaum perempuan) merajuk,amat jarang sekali kita dipujuk oleh teman lelaki.Kalau ada pun,sedikit jak la dari golongan lelaki yang suka memujuk.So,bila lelaki merajuk,biarkan saja mereka bertenang untuk seketika agar mereka dapat memunasabahkan diri sendiri.



Berikan mereka hadiah yang mampu buat mereka tersenyum.

Kadang-kadang tak perlu la berikan mereka hadiah yang mahal-mahal...Mungkin cukup dengan memberi senyuman manis seikhlas yang akan membuatkan tembok keegoan lelaki tu pecah.

Tapi ingat ye kawan-kawan,kalau lelaki merajuk then minta pujuk dengan cara 'seks' atau 'ringan-ringan',takyah pening kepala fikir camna nak pujuk,TERUS TINGGALKAN...suami-isteri takpe,dah halal.hikhikhik.

untuk 'dia' yang suka merajuk,sila TERIMA Bunga diatas
^__^

dengan harapan,"Janganlah Merajuk Lagi,penat tau nak pujuk" 


korang merajuk dan memujuk,camna pula?!.
Jom Kongsikan Bersama.


{ 16 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown 27 March, 2012
comei jugak lelaki merajuk.. hik3 (^___^)
dya nasir dya nasir 27 March, 2012
dya Biarkan dia layan rajuk dia.
IntaNBerliaN IntaNBerliaN 27 March, 2012
lelaki xensemlah kalu merajuk..hihi
Azhafizah MN Azhafizah MN 27 March, 2012
setiap manusia punyai perasaan.So setiap orang kalau merajuk pasti ingin dipujuk.pujuk dengan cara yang betul bukan buatkan dia lagi bertambah teruk.Try buat apa yg disukai..sure dia tak jadi merajuk ^__^
Lily RIna Lily RIna 27 March, 2012
Bila lelaki cemburu, dia mmg betul2 cemburu kan? :)
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 28 March, 2012
@dyabunga setuju tu,biar la smpai dia sendiri yg pts asa minta pujuk kan?. :D
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 28 March, 2012
@Azhafizah[フィザ] kdg2 ingt lelaki xambil kisah,tu yg xalert dia merajuk gk.muahaha :D
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 28 March, 2012
@Lily sangat-sangat cemburu :D
sal ya sal ya 28 March, 2012
ada masa kena pujuk jugak sbb lelaki ni egonya tinggi sikit.
Puan Kutu Puan Kutu 28 March, 2012
klu sy merajuk walaupun cpt atau lmbt mesti en suami pujuk,tp klu beliau merajuk sy buat derk jer..tak reti nak pujuk.haha..
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 28 March, 2012
@anisalya ego tinggi tu yg susah kak.hehe
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 28 March, 2012
@Puan Kutu ..hahaha.nak kena pujuk je kak?..
adda syuhada adda syuhada 04 April, 2012
laki klu majuk mmg nmpk comel jer kan.
klu dh merajuk bermggu2 tu xde la comel nya..menyampah ada la...
oh yer jemput la dtg kt umh klu nk bca citer majuk sy...heheh

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*