Niat Puasa dan Doa Berbuka Puasa.


Assalammualaikum.

Insyaallah,hari sabtu ne akan mula berpuasa kan?.Jumaat dah boleh merasa terawih pertama,moga diberi kesempatan...Malam ne pula,kita akan tengok anak bulan,betul kan?!...eca nak tengok juga,..tapi tengok pengumuman puasa je lah kat TV.hikhikhik.

Sebelum menjalani ibadah puasa,mari kita sama-sama niatkan dulu puasa kita itu,agar ianya lebih afdal dan diberkati...meh meh kita praktik dahulu ::


setelah lebih kurang 12jam++ berpuasa (ikut waktu Malaysia) ,tiba masa untuk berbuka...Jangan lah pulak masa berbuka tu,terus minum air,makan kurma ke....mari kita berbuka dengan doa dahulu....

demikian niat puasa dan doa berbuka.Semoga amal,ibadah dan sedekah kita sepanjang bulan mulia ini diberkati Allah SWT.insyaallah,amin.

semoga kita bukan saja dapat menahan diri dari lapar dan dahaga,
malah dapat menahan diri dari melakukan perkara-perkara mungkar.insyaallah.

{ 15 comments.. read them below or add one }

Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin 19 July, 2012
Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak,akak...
Riena Haiqal Riena Haiqal 19 July, 2012
selamat berpuasa Eca.. (^_^)
Cik Rongoks Cik Rongoks 19 July, 2012
selamat berpuasa ! ^^
azizah :) azizah :) 19 July, 2012
insyaAllah moga kita dapat jalani puasa dengan sebaik2nya.. selamat berpuasa eca!
ayut ayut 19 July, 2012
selamat menyambut ramadha ecah :) terima kasih share doa..dah tak pyah susuah crik lagi :)
Cik Nur Cik Nur 19 July, 2012
Selamat menyambut ramadhan buat eca... :)
fieda fieda 19 July, 2012
salam ramadhan eca..
Yumida Yumida 19 July, 2012
nice sharing..x lama lg puasa..terasa auranya...

*banner iklan yg org letak banner blog2 tu..kengkang dlm sebaris tu ade 5 banner..tp sy x reti sgt buat..ade refer tutorial tp cm x menjadi..myb ada yg sy salah buat kot

cam sis buat lam blog sis ni yg tertulis "klik pada banner dibawah jika sudi :)"...kira cam tu la..x pun cam kat sidebar blog sis...yg de nama MAMA RAYYAN'S tu...x reti sgt buat..sy buat size dia besar sgt..x menjadi
Alieza Dayasari Alieza Dayasari 19 July, 2012
salam ramadhan.. terima kasih.
Alieza Dayasari Alieza Dayasari 19 July, 2012
This comment has been removed by a blog administrator.
Masmira Masri Masmira Masri 19 July, 2012
selamat berpuasa...
do visit n follow
http://myaleo.blogspot.com/2012/07/wedding-preparation-videographer.html
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat 22 July, 2012
Selamat berpuasa dan menyambut Ramadhan..
Myra Jay Myra Jay 31 July, 2012
Salam Ramadhan buat Eca sekeluarga ye ;)

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*