KPM bagi Cuti Raya


Assalammualaikum.

amaran :: entry ini gurauan semata-mata.nak release sikit tension.tekanan kerja.
kehadapan tuan pengetua,
saya dengan segala hormatnya memperusulkan surat pekeliling ini.
Tuan Pengetua yang disanjungi,
Sesungguhnya,di sekolah kita,terdapat beberapa orang guru yang berasal dari semenanjung.Tidak perlu saya nyatakan disini,tapi yang pasti penerbangan dari Sabah ke Kelantan (#eh?!) mengambil masa yang lama.Apatah lagi mereka perlu transit sebentar sebelum meneruskan perjalanan balik kampung.Dengan adanya cuti sehari tersebut (pada 17hb Ogos),bolehlah para guru-guru terbang balik lebih  awal tanpa perlu mengurangkan cuti tahunan mereka.[pst,ayat sebenar harus macam ne,kan bagus cuti sehari awal,tak perlu la saya iron baju kurung + tudung,sediakan Rancangan Pengajaran Harian dan alat bantu mengajar,mudah sikit kerja saya]. #LOL.
Tuan Pengetua,
sesungguhnya cuti pada 17hb itu haruslah diganti.Jadi,saya memohon agar cuti tersebut terlaksana dengan jayanya.Diumumkan bahawa cuti pada tarikh berkenaan diganti pada 22September.Lagilah saya berbesar hati dengan adanya cuti gantian tersebut.[ayat sebenar :: paling sesuai la cuti gantian pada tarikh 22 September,ini kerana tarikh akhir saya bertugas sebagai guru pelatih di sekolah ini adalah pada 14 Sepetember.Diikuti dengan ROS sehingga 21 September di sekolah rendah.Namun demikian,saya tidak boleh kembali bertugas pada 22 September kerana tarikh permit mengajar saya hanya sehingga 21 September sahaja...jadi,sukalah...takyah sibuk-sibuk nak gi sekolah benarnya!]
amaran :: entry ini gurauan semata-mata.nak release sikit tension.tekanan kerja.


tak perlu jumpa tuan pengetua pun,memang tarikh 17 Ogos tu CUTI!.yeahhh,suka sangat.Bukan apa,cuti tu boleh lah eca kemaskan rumah parents dulu,sebelum balik kampung.Kami raya di kampung.Rumah kat sana....rumah tu dah jadi tempat persinggahan je.Tapi hati tetap ada dirumah itu.Even dikampung sangat jauh dari pekan,ketenangannya lain sangat.

rumah kami,syurga kami.kecil namun bererti.
kerana rumah ialah dimana hati kita berada.
jemput datang beraya yer --> Kampung Tambilaung,Kota Belud,Sabah.
Rumah betul-betul siring jalan (tepi jalan lah!)


cuti raya korang macam mana pula?
dah apply belum.

{ 9 comments.. read them below or add one }

nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI 03 August, 2012
dah apply, tinggal approve aje..hihi.
ayut ayut 03 August, 2012
hahaha..bace punye bace.siring jalan(eh?)pastu..(oooo...)rumahku syurgaku..wah gitu..yg pasti mmg best klu blik umah tmpt kita membesar :)
azizah :) azizah :) 03 August, 2012
emm kena keja la rayo no.. nasib la jadi misi..huhuhu
Cik Nur Cik Nur 03 August, 2012
ok..nanti nur akan terbang beraya ke umah eca ye.. :)
:: Mrs.Eady :: :: Mrs.Eady :: 03 August, 2012
saya nak ke KK raya ke-2 nanti..
fieda fieda 03 August, 2012
olo..jauh lah nk gi..

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*