Bicara Tentang Cinta

Bicara Tentang Cinta


Manusia di ciptakan secara berpasang-pasangan, itu adalah fitrah semulajadi yang telah di tetapkan sejak kita azali lagi...dengan kata nama lain mase kite berusia 4 bulan di dalam kandungan ibu kite, Allah swt dah tetapkan Ajal Maut, Rezeki  dan Jodoh kita.


Bila cerita tentang jodoh, mesti kite nak kaitkan dengan CINTA...heheheh sebab Cinta DAN Jodoh memang tak dapat di pisahkan. Tapi ade yang  bertemu Jodoh TANPA Cinta... Cinta boleh berputik selepas kahwin kan??

Tak Semua orang bertuah memiliki cinta yang sejati... kadang-kadang kita rase pakwe/makwe kita adalah jodoh kita tapi akhirnya .... tak kesampaian. Bila berhadapan dengan situasi macam nih... mula laa kita rase dunia nih gelap je..huhuhu takpun rase macam ... kenapa kite tak boleh rase bahagia macam orang lain. Kecewa berganda-ganda la orang cakap.. L




Boleh kata 70% la dari kalangan kita pernah gagal dalam bercinta kan... Lagi 30% tuh alhamdulillah kerana anda tidak berpeluang untuk merasa ‘feel’ orang yang gagal dalam bercinta...confirm banyak ragam kan? Hehehe 





So, kat sini nugrul nak share skit tips bagi mereka yang Gagal dalam Bercinta.
1    Dekat kan diri pada pencipta
Mengadu lah kepada NYA, luahkan lah kepadaNYA sebab hanya DIA sahaja yang tahu apa yang kita rase...mungkin ade kawan2 kita pun yg pernah putus cinta dan cakap “ aku tahu ape yg ko rase la...aku pun penah frust jugak”  yes! Mmg betul... tapi hanya DIA je yang benar-benar tahu dan boleh tenangkan balik hati kita.
      Lakukan perkara baru yang kita tak penah buat
Yeay! Enjoy....kita buat perkara baru  yang kita rase boleh puaskan hati kita...bukan buat mende jahat2 k...tapi buat mende baru yang boleh buat kita ‘lupa’ pada ex kita tuh, pupuk minat baru gituw.
     Buang  kenangan
Wajib! Kene buang / erase/padam/delete kenangan dengan si dia tuh tapi confirm 88% akan cakap “dah cuba lupa/buang kenangan berdua tapi still jugak teringat” huhuhu teringat tak salah tapi cuba elakkan dari tgk gambar or brg2 yg penah si dia tuh bagi dalam tempoh terdekat...sorok letak dlm kotak humban bawah katil yerp dulu buat sementara. In sha allah ianya sangat2 membantu.

Last sekali nugrul nak share satu ayat yang boleh bangkit semangat.

"kita dilahirkn di dunia dalam keadaan single tapi kite masih mampu berdiri & menuju hari mendatang kerana kite ada family di sisi & knape bile kte ditinggalkan oleh seseorang yang tiada pertalian darah kte perlu meratapi yea sedangkan kite msih ade family yang tak pernah tinggalkan kita"

Tentang Penulis : Mula berblogging sejak April 2010(baya-baya zaman blogging eca neyh.hehehe).Seorang blogger yang peramah dan rajin mengikuti segmen/giveaway/contest rakan-rakan blogger.

Jom Follow blog Nugrul Sakura.(FOLLOW)

eca cakap-cakap : hari-hari bicara cinta,masih belum bertemu jodohnya.Mungkin Allah masih sembunyikan eh?!.sabar eca sabar..bina dulu persahabatan.In Sha Allah,kalau da jodoh,esok lusa ada la kad jemputan sampai kat korang ye =)

Post a Comment

9 Comments

  1. :) bicara tntg cinta kdg2x indah..kdg2x sakit.takpela..kehidupan.eca jgn lupa anta kad kat ayut nnt ea :D

    ReplyDelete
  2. 70% kecewa dan tak dapat bersama dengan orang yang dicintai.. saya termasuk dalam ni. hahaha. antara penyumbangnya..hakhakhak

    ReplyDelete
  3. cinta itu indah tapi awas,.,,ggee

    ReplyDelete
  4. good sharing..moga dapat sama2 pita jadikan panduan :)

    ReplyDelete
  5. bukan mudah untuk mencari cinta sejati andai kita belum tentu setia :)

    apa2 pun tips untuk yg gagal bercinta ni memang hebat!

    ReplyDelete
  6. cinta memang indah tapi cinta paling indah adalah kepadaNYA..(follow kamu.)

    ReplyDelete
  7. bercerita tntng cinta ni..cinta tu kdng kala tak semuanya manisssssss sngt..ada jgk pahitnya..tp yng pahit tu kdng kala bgus juga dia muncul, kerana, dari situ kita peroleh kekuatan.. :)

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*