Kalau Kau Baik, Banyak Yang Baik Kau Akan Dapat.|Entry Peserta Year End Contest

Kalau Kau Baik, Banyak Yang Baik Kau Akan Dapat.|Entry Peserta Year End Contest

Assalammualaikum
Berikut adalah entry peserta YEAR END CONTEST.Entry ini adalah dari entry 
http://joel-leslie.blogspot.com/2012/02/kalau-kau-baik-banyak-yang-baik-kau.html

Salam sejahtera! Blahh blahh blahh. Salahkan ketiadaan idea dan schedule yang penuh la k? Blog aku dah senyap macam kat kedai sendirian berhad forever alone berdekatan dengan Rumah Mak Cik Kiah Kampung Cendol. #ketawa sambil duduk bersimpuh macam cik nisa gay.




Korang ketawa la kat lawak tak menjadi saya tu ek? Saya terima dengan hati yang terbuka. #nanges dalam tempayan.

Lari dari topik pula.
Okay. Back to the MAIN TOPIC la gentlemen dan gentlewomen sekalian.

"KALAU KAU BAIK, BANYAK YANG BAIK KAU AKAN DAPAT"

Pada suatu hari, beberapa orang gadis yang sumbing sombong giler mok mampos ni jalan bajet celebrity Hollywood. Pergi ke mana? Kantin. Apa kejadah bajet giler. Setakat ke kantin doe.
uhh puhhhlease. muntah darah 14 tong.

Ada pula seorang Mak Cik Kantin yang sopan sedang melayan kerenah pelajar SMK Tembikai Bercili dengan penuh kesabaran. Satu per satu dilayan mak cik itu dengan lemah lembut walaupun order datang berlambak-lambak macam kat mekdi.   


mak cik dah tegor crop bahagian muka.

3 orang gadis bajet hot tadi berjalan ke kantin dan tidak mengendah tentang orang-orang yang menyapa. Banyak yang berkawan dengan mereka bertiga itu dengan penuh keikhlasan walaupun terpaksa menjadi hamba abdi. WHY you ask me? Because mereka fikir berkawan dengan 3 orang itu akan membawa kebaikan kepada mereka. Ohhh, how pitiful. #nanges dalam tempayan lagi tapi kali ni dengan cik zazaAntara 'kawan sejati' tersebut adalah Derp dan kembarnya, Derpina.
comel tapi bangang. Ok.

Semasa on the way pergi kantin, salah seorang daripada 3 gadis tadi sangat buzy update status pesbuk melalui henfon balakbelly. Dan seperti biasa, mendapat reactions yang .. makk aihh mengalahkan Lisa Surihani.

Opsss, Pen Merah pun ada? 
Mereka teruskan perjalanan mereka dengan penuh control #tak sampai-sampai lagi -___-Tanpa disedari, si 'Aku hawtxz xoxo' terpijak kulit pisang emas yang dibuang ke lantai oleh Norbit, yang menyokong kempen Earth Hour 2012.

Disebabkan kerana si kulit pisang rasa disakiti oleh si 'Aku hawtxz xoxo', dia menjatuhkan si dia tu. 
'Opocot, taik hidongku besar dan tebal macam tapir punye' kata si 'Aku hawtxz xoxo' semasa epic fallnya itu.
Lalu, si kulit pisang pun berkata

Si 'Aku hawtxz xoxo' mengerang kesakitan dan meminta tolong daripada dua orang kawannya tadi
'Ouch sacitnye,sacitnye. uhuk uhuk. Girls, help me get up.'
Kawan-kawannya tadi tolong tapi disebabkan kawan mereka itu berat macam seguni nasi dan mereka berdua menghidapi penyakit anoreksia nervosa, (sebab kurang makan la tuuu) kesemua mereka jatuh. 
Semua yang lalu lalang ketawa terguling-guling dan ada juga yang mengambil gambar dan terossss post kat fesbuk. 
Mimik muka salah satu daripada mereka :
#dicensored untuk ketenteraman awam.
Semasa kejadian yang menjatuhkan maruah tadi sedang berlangsung kira-kira 0.07526 km dari kantin, mak cik kantin tadi telahpun selesai melayan kesemua murid-murid SMK Tembikai Bercili. 
Mak Cik itu bersyukur sebab semuanya siap dengan bagus. Selepas selesai berjual, mak cik itu mengemas semua makanan-makanan yang tidak berjaya dijual.Trrrettttttttttttttttttttttt! Mak Cik Kantin terjumpa satu note RM100 kat atas lantai.

ohhh, boleh beli seekor tapir untuk nisa gay ni. Hahaha.

Mak Cik Kantin tidak ingat ada yang memberi note RM100 kepada dia semasa berjual tadi. Soo, teruslah dia buat pengumuman.

'PERHATIAN KEPADA SESIAPA YANG KEHILANGAN DUIT RM100, 
SILA AMBIL KAT KANTIN. TERIMA KASIH DAUN KELADI.'

.... tetiba muncullah pengetua sekolah itu yang bernama Encik Rosyam Nor yang sedang berkaca mata hitam Rayban ni. 


Rupa-rupanya duit itu milik dia. Dia berjumpa dengan Mak Cik Kantin dan terus Mak Cik Kantin tu serahkan duit tu kepada dia. Encik Rosyam Nor berkata 

'Mak Cik, simpan sajalah duit ini ye. Saya ikhlas beri kepada mak cik. Selama ini saya tengok mak cik rajin melayan pelajar-pelajar kat sekolah ni. Mak Cik simpan je la. Ini je yang saya mampu berikan sebagai tanda penghargaan sebab sabar melayan murid-murid sini.'

Bersinar-sinar mata Mak Cik Kantin itu sebab terharu.

Mak Cik Kantin BERTERIMA KASIH dan meneruskan kerjanya tadi.

MORAL OF THE SETORAY :
Jikalau kita berbuat baik, sememangnya banyak kebaikan yang kita akan nikmati. Kesombongan dan semuanya yang tak baik, sila buang ke laut. Hormati dan sayangi semua orang tak kira apa-apa pun dan kita juga akan dihormati dan disayangi.



eca cakap-cakap :: Kalau rasa entry ini OKE!..mari tolong LIKE,TWEET,G+ & KOMEN entry ini (melebihi 10perkataan..ucapan GOODLUCK tidak dikira yer!)

Post a Comment

12 Comments

  1. Best lah the story! Very motivating and funny at the same time!All the best Joel! I like this entry very much :D

    ReplyDelete
  2. permulaan yg mcm blur jap sbb tak jmpe kaitan..tp bila dh smpi mak cik kantin nagis tu mmg best..nice + lawak.hihihi...

    ReplyDelete
  3. Entry yang menarik .. Kalau orang penah melalui kisah2 ini misti panas hati dia .. hehe ..

    ReplyDelete
  4. memang sweet sangat walaupu panjang jela ceritanya. bestnya mak cik tu. sebenarnya, tidak perlu berkira bila buat baik pada orang lain, nanti akan dibalasNya tanpa kita sedari.

    ReplyDelete
  5. Super fun to read! And I really enjoy thisssss! Awesome story ever! You guys should read it,im sure you won't regret it! <3 hehe

    ReplyDelete
  6. Saya suka sangat dngn entri ini! memang penuh dngn pengajaran dan cara penceritaannya amat melucukan. entri ni so far entri paling TERBAIK saya pernah baca dan salute kepada penulisnya! berbuat baik mmg sngt penting dlm kehidupan kita ni =) again one more time, I loveeeee this entry

    ReplyDelete
  7. nice one Joel!! I like this entry so much!! all the best and good luck!!

    ReplyDelete
  8. woww..awesome entry...good luck..

    ReplyDelete
  9. Sangat kreatif dan cerita yang sangat menarik! Syok baca entry ni! Tak akan bosan kalau baca entry macam ni. :D

    ReplyDelete
  10. hahaha..gaya penceritaan yang menarik... sangat menarik perhatian ku ini... hikhik... siap dgn pengajaran lagi tu k..

    ReplyDelete
  11. ler gitu kek dah nye..bole buat drama bersiri 50 episod nih...hehehe

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*