Kisah Suami Isteri-Kahwin Dua |Entry Peserta Year End Contest



Assalammualaikum
Berikut adalah entry peserta YEAR END CONTEST.Entry ini adalah dari entry 
http://karukordjagaus.blogspot.com/2012/03/kisah-suami-isteri-kahwin-dua.html


Untung sabut timbul,untung batu tenggelam....tapi kalau batu beso takat ibu jari je pehtu letak atas sabut....kita nk panggil apa ? haaaa.... yang tu kita kata untung batu dok atas sabut...dia tak tenggelam. Batu belayar bersama sabut...tapi apa jasa batu pada sabut ? x dak jasa pun.....kasi beban kat sabut lagi ada la....hehehhee
Ok abes citer pasal sabut...ada ceritera terindahnya nanti ◕‿◕

Jika para2 isteri bertanya kepada suami "abg nak kawen lagi satu tak...? " hah gelabah2....nk jawap apa tu...? berdenyut jantung wo....(apa ke hei bini aku tanya macam ni....nk menguji aku ke....?) silap2 ada yang jawab..."nk sangat ke saya kawen lagi satu" kadang2 ada juga yang jawab dgn wajah yang slumber "ish....! awak ni...knp la awak tiba2 tanya mcm tu....x nk lah saya,sorang pun cukop laa.." tapi dlm hati (aiii ada harapan ke ni..) hahahaaa....jangan tanya lah...diam2 sudah.

Dalam blog saya...ada saya tulis tips2 untuk beristeri dua ◕‿◕ hah entry yang mana...? pandai2lah cari ye. (mau ada silent reader yang mencarinya) adaa...mmg ada...cari lah. Tapikan kn sebelom tu saya nak tanya kepada para2 suami. ikhlas la jawab.....dlm hati pun x pe,tak yah la jawab dalam ruangan komen tu pun x pe. Ada tak perasaan nak kawen dua ◕‿◕ x banyak sikit...ada tak...? Ada...! hahaha kaum ibu sabaaarr...citer x abes lagi....baca dulu.

Tenang...tak semua kaum bapa mcm tu. Tapi kalau ada yang dh pasang niat tu.....teruskan lah kalau mampu. Tapi sebelom tu mari saya kongsi satu cerita tentang seorang suami yang beristeri dua. Cerita pendek je jgn risau. Sudah ada anak tiga tapi mau kawen satu lagi. Sebelom menambah sorang lagi isteri dia meminta izin terlebih dahulu kepada isterinya,caranya bagus tu....tak da selindung2...tak da tipu2,jujur dan berterus terang. Andai isterinya tak mengizinkan dia tak akan berkahwin lagi. Soal kemampuan dia mmg seorang yang mampu. Isterinya mintak tempoh satu minggu. Selepas satu minggu....isterinya memberi jawapan "Boleh". Maka berlangsung lah acara majlis perkahwinan yang kedua dengan jayanya ◕‿◕

Tapi keseronokan beristeri dua itu x lama....manisnya sekejap saja. Isteri2nya tak jadi masalah....kedua2nya baik. Yang jadi masalah nya adalah si suami yang mula penat...seminggu ke sana seminggu ke sini,lama2 dia jadi penat....kadang2 terlupa terlebih blah sini...mula lah yang sana tarik muka. Sedikit demi sedikit keadaan mula jadi porak peranda. Dah mula start pening kepala....kalau isteri2nya mau duduk serumah,mungkin dia tak susah. Hah mana mungkin isteri2nya mau pindah duduk satu rumah. 

Dan di saat dia termenung seketika.....baru dia merasa satu perkara. Beristeri satu dia jaga kita. Beristeri dua.....kita jaga dia. Kan letih tu namanya......apa macam...? ada berani tambah satu lagi....◕‿◕ . Ada lagi...! kita sambung lagi cerita di lain masa. Renung2kan dan selamat beramal ◕‿◕




Nota Penulis : Ia berkisar tentang kisah masyarakat.
eca cakap-cakap :: Kalau rasa entry ini OKE!..mari tolong LIKE,TWEET,G+ & KOMEN entry ini (melebihi 10perkataan..ucapan GOODLUCK tidak dikira yer!)

4 comments.. read them below or add one

ayut ayut 02 December, 2012
perenggan kedua akhir tu mmg best...kawen satu kite dijg..kwen dua kita jg...hihihihi..sesuai sgt utk pembacaan para lelaki kat luar tu... all the best yer utk entry... :) suker!
Cik Nur Cik Nur 04 December, 2012
Entry ini mungkin boleh beri kesedaran buat lelaki di luar sanakan..
Fikir-fikirkanlah sebelum bercadang mahu nikah lebih dari satu, dua atatu tiga..hihihi.. :)

Semoga berjaya juga buat KJ..!
eza miza eza miza 12 December, 2012
hahhaha... setuju2... mula2 memang la boleh.. tapi lama2 dah jadi kelam kabut.. kadang2 sbelah sana lebih, sbleah sini kurang dan sebaliknya... kurang iman, memang porak peranda...sebab tu kena betul2 penuh iman dan ilmu di dada.. setakat nak suka2 tak payah..hehehe

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*