Menjana pendapatan disamping berkongsi ilmu

Menjana pendapatan disamping berkongsi ilmu

Assalammualaikum.
Nak tak kita berkongsi ilmu agama atau juga boleh dikira berdakwah sambil menjana pendapatan sampingan menerusi blog?...eca ada caranya.

Menjana Pendapatan Sampingan serta menyebarkan ilmu agama dengan cara menjadi agen affliates.

Seperti yang semua dah tahu,salah satu cara kita dapat menjana pendapatan sampingan kita adalah menerusi program affliates.Program affliates ini boleh didapati dalam pelbagai bentuk,antaranya melalui komisen dikira melalui beberapa jumlah klik mahupun beberapa sales yang telah kamu jalankan.

Sebelum mengolah lebih lanjut,eca nak INGATkan....
1) Program AFFLIATES ini tidak akan menggangu status Nuffnang anda.So,tak perlu risau.
2) Pembayaran dibuat apabila kamu mencapai tahap minimum sesuatu program.
3) Komisen kamu dikira melalui jumlah klik pada pautan kamu.(hanya pada sesetengah program sahaja)
4) Komisen kamu juga dikira pada jumlah sales (jualan) yang telah dilaksanakan.

Mari eca terangkan yer.....
Bila kamu tertarik dengan satu program affliates ini,sign-up dan dapatkan pautan kamu.Setiap orang lain pautannya...Lebih kurang seperti Churp-churp dan seangkatan.Bezanya program affliates ini,kamu juga boleh menambah komisen dengan melakukan jualan menerusi pautan kamu.
Menurut pemahaman eca : eca sediakan satu program affliates untuk servis edit blog.Kamu berminat dan terus sign-up.Selepas itu,kamu letakkan banner mahupun buat review mengenai servis yang eca tawarkan.Kemudian,ada pula pihak yang berminat.Pihak berkenaan akan klik pautan dan melalui cara berkenaan,pihak tersebut deal dengan eca.Oleh kerana kamu yang menjadi 'referrer',eca akan beri komisen kepada kamu.Ini dianggap komisen melalui jualan iaitu apabila setiap satu deal dari pihak berminat untuk gunakan servis eca melalui pautan kamu,eca tawarkan RM10/deal....bagi komisen melalui jumlah klik pula,eca tawarkan setiap satu klik dari pautan kamu sejumlah wang.Contohnya RM 0.05/klik.Kalau ada 10klik dari pautan kamu,kamu akan dapat (RM0.05 X 10 = RM0.50).

Mudah kan?!...tapi jangan berharap sangat duit komisen ne cepat kamu dapat....cuma kamu kena rajin promote sahaja...Terdapat banyak program affliates yang sedang meningkat.So,mari pula berkenalan dengan salah satu affliates yang eca rasa tak rugi untuk kita kongsikan kerana sambil menjana pendapatan,kita juga dapat berkongsi mahupun menyebarkan ilmu agama,iaitu dengan cara memperkenalkan cara untuk belajar Al-Quran.

Assalamualaikum semua,

Terima kasih sekali lagi kerana sudi menyertai program affiliate QuranKini, moga-moga anda mampu untuk menjana pendapatan tambahan dan pada masa yang sama mendapat ganjaran pahala bagi setiap unit Al-Quran digital yang terjual.

Bagi memudahkan kerja anda, kami telah menyediakan beberapa jenis material promosi (pada tab 'Bahan Promosi'): -
  1. Banners
  1. E-mail (jika anda mempunyai subscriber bagi mailing list anda / boleh dihantar kepada rakan-rakan melalui email)
  1. Artikel (jika anda memiliki blog/forum/website/dan sebagainya)
Jadi, tugasan anda kini menjadi semakin mudah. Hanya Copy & Paste sahaja!

Jika anda tidak memiliki laman web sendiri atau mailing list, tidak mengapa! Anda juga boleh menggunakan laman web social seperti Facebook dan Twitter untuk mempromosikan link affiliate anda.

Tiada sebab lagi yang menghalang anda menjana pendapatan dari program affiliate QuranKini!

Selamat Maju Jaya,
Team QuranKini
eca COPY & PASTE je dari website tersebut.
Kalau nak tahu,pihak QuranKini telah sediakan beberapa post yang bermanfaat untuk kita semua.Disamping memperkenalkan produk tersebut,post-post berkenaan juga berkongsi pelbagai kelebihan bila kita membaca Al-Quran.In Sha Allah,eca akan kongsikan artikel-artikel berkenaan pada hari Jumaat.
So,bagaimana,berminat tak nak jadi agen affliates mereka?...setiap 1 unit jualan,kamu akan perolehi RM50.
Kalau tak jana pendapatan didunia pun tak kisah,inshaallah....kita sudah pun menjana pendapatan kita untuk bekalan di akhirat sana.Betul tak?...takyah ragu lagi dan takyah runsing lagi,mari join program ini.Klik sahaja pautan yang disediakan dibawah kemudian daftar....

Program Affliates QuranKini
Lihat PRODUK QuranKini
kalau tak dapat,drop email anda pada ruangan komen,
eca akan FORWARD email invitation untuk menyertai Program Affliates Quran Kini.
Antara Program Affliates yang eca sertai ::
Rancang PERCUTIAN keluarga disini!
HOSTING untuk website/blog anda

p/s : salah satu cara untuk menjana pendapatan melalui blog.tak rugi mencuba.

Post a Comment

0 Comments