Monday Blues-lah sangat


Assalammualaikum.

monday blues?!..peh peh apa tu..serius dah lama tak rasa monday blues.Sewaktu eca kerja (GSTT) tahun 2008 dulu,hari Isnin memang tak suka tau!!!.Bukan apa,setiap pagi isnin kat sekolah ada perhimpunan.tu yang menyebabkan monday blues selalu terjadi,lebih-lebih lagi dua hari sebelum itu dihabiskan diatas katil berserta tilam yang empuk.



masa praktikal tahun lalu (june- september) tak rasa sangat Monday Blues ne.Mungkin sebab eca bekerja disesi petang.Masuk kerja pun paling awal jam 11.30 pagi..ditambah pulak hari isnin tak banyak kelas,memang lah tersangat suka...suka pun daku bosan gak takde keja sebenarnya,nasib baiklah wifi pereee..boleh BW sakan~.~"

sekarang ne Monday Blues datang kembali tau!!!.Bukan apa,eca kan balik kampung khamis lalu, jumaat ada makan-makan dengan family + eca buat kek tuk kenduri, sabtu lak kenduri dirumah Mama Tua (kakak kepada mama eca), ahad tentunya menghabiskan masa dengan si babychenta tu, dan isnin ne baru balik KK.tu yang monday blues sangat tu.Bila da balik kampung,spend time dengan family, masak ramai-ramai, makan ramai-ramai.....tu yang payah nak tinggal.Yelah, jarang sangat jumpa kan?!...


so,sekarang Monday Blues sangat-sangat....camne nak hilangkan yer Monday Blues ne...lebih-lebih lagi esok hari pertama eca masuk keja..ala,keja dari jam 3- jam 9 malam je pun nak Monday Blues sangat kan?!..hikhikhik.tapi sekarang memang rasa tak nak balik KK pulak.sebab macam tak cukup je rehat berapa hari ne.eleh,padahal kalau duk KK,kejanya merayap je ntah kemana kan?!..duit takde,asal tengok sunset dah cukup memadai pun.hikhikhik =)


eh,camne eh korang hilangkan Monday Blues tu?!..ada tips tak?!..eca ingat esok lepas keja nak pergi makan pizza, pujuk diri sendiri tuk bersemangat keja macam tu.....baru hari pertama keja da buang duit kan?!..nasib baiklah cek nuffnang tuk bulan Dec & Jan dah sampai ke tangan eca,tu yang semangat keje lebih tu,eh semangat nak makan pizza.hahaha


seriously, camne nak hilangkan Monday Blues eh?!

mungkin ini akan membantu..nak dengar lagu negaraku oke tak?


p/s : eca keje biasa-biasa je tau.asal ada duit yang halal...nak kumpul duit tuk gi konvo bulan 11 nanti.
p/s : tak suka tapi kena gak balik KK.hye yang disana,jom dating lepas keja! =P
p/s : dah takde masa nak tengok sunset lagi...sabtu & ahad je ada masa tau.. :(
p/s : jangan nak minta belanja bila gaji eh,duit gaji tak cukup..nak kumpul tuk kawen jugak.#gedikje.
Rancang PERCUTIAN keluarga disini!
HOSTING untuk website/blog anda
bekerja tanpa bangun awal pagi.klik sini.

0 comment... add one now

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*