Resepi Puding Kastard Jagung.


Rancang PERCUTIAN keluarga disini!

Assalammualaikum.
Hari ini nak kongsi resepi puding....buat hari tu (eh,hari tu macam semalam je kan...hikhikhik,buat masa kenduri Arwah kawan dulu)...Memula eca nak beli kek je tapi ada duit lebih sikit, buatlah puding...Lagipun simple dan mudah.payah tang menunggu puding kastard tu masak je :)  
oke oke,ne bakal-masterchef nak sediakan bahan-bahan & ajarkan cara memasaknya.
puding kastard jagung

Resepi Puding Kastard Jagung.

Bahan-bahan
1cawan tepung kastard
3cawan air
1 tin krim jagung
1/2 cawan gula
1/2 pek santan
Garam
Cara Membuatnya
1) Gaul kesemua bahan kecuali krim jagung dan sebatikan.
2) Dah agak-agak sebati dna tepung jagung + santan tak berketul, masukkan krim jagung.
3) Masak atas api sederhana & gaulkan sehingga adunan puding nampak masak & berkilat.Tempoh dalam 30minit - 45minit bergantung kepada adunan kamu)
4) Dah masak, letakkan ke dalam mangkuk puding (mangkuk biasa pun boleh je...bekas aiskrim tu), dan sejukkan sebelum dimakan.
HOSTING untuk website/blog anda

Kos untuk membuat Puding Kastard Jagung 
 Tepung Kastard - RM3++
Santan - RM1++
Krim Jagung - RM3++
tak sampai RM10 kan?!..tepung kastard tu pula,bukannya sekali beli terus habis tau.boleh buat lagi tuk kenduri kahwin.eh eh?!..dia dah mula dahhhhhhhhh.

bekerja tanpa bangun awal pagi.klik sini.
minggu ne agak busy sebab nak packing barang-barang, kemas rumah baru, pindah ke rumah baru, unpack barang-barang..alahai,ada sesapa nak tolong?!....tolong tengok pun takpe,bawak pizza 2 kotak sekali,dah bersyukur dahhhh =)

bila dah pindah rumah baru, baru eca terjah rumah korang yer.