Fesyen Hijab Terkini Pilihan Hijabista

Fesyen Hijab Terkini Pilihan Hijabista

Assalammualaikum & Salam Hari Raya~
Even dah habis cutiiiiiiiiiiii, tapi mood raya masih ada!..Syawal kan sebulan, jadi mood tu mestilah sebulan jugak...Raya kali ne, eca sakan jugak beraya ke rumah sanak saudara..macam-macam fesyen berhijab eca dapat lihat. Seperti mana juga dengan pakaian muslimah yang sentiasa mengikut trend terkini, hijab juga tidak kurang dari mengikut arus permodenan semasa. Antara fesyen hijab yang pernah popular suatu ketika dahulu adalah koleksi pashmina, koleksi tudung bawal, koleksi glitter shawl dan koleksi turban, kini para hijabista memilih fesyen hijab terkini seperti berikut untuk tampil bergaya;

 
Fesyen Shawl Keknis (Hanis Zalikha) 

Effortless Hijab yang menjadi trend masa kini di popularkan oleh Blogger, Pelakon & Pengacara popular juga ibu muda iaitu Hanis Zalikha....juga dikenali dengan nama Fesyen Tudung Keknis amat popular kerana ia mudah dipakai selain sesuai digunakan dalam semua penampilan yang ingin tampak ringkas namun elegant gituuuu~. Memang ringkas sangat sampai eca nak lilit-lilit shawl pun tak sampai 5 minit, adik pompuan pun tanya camne nak buat ringkas camtu!

Namun, ada juga yang tak nak tudung/shawl lilit segala kan, including my mom tu...Mak-Mak tak berapa berkenan lilit ne, dorang lagi suka sesuatu yang ringkas tapi nampak menarik...Antara pilihan yang ada ialah fesyen tudung express atau tudung sarung. Kini, pelbagai koleksi tudung sedemikian muncul dalam pelbagai jenis rekaan serta saiz...Malah, ada yang direka dengan awning keras, awning lembut serta takde awning langsung tapi masih lagi menarik.
 

bagi golongan wanita atau pun kebanyakkan remaja perempuan serta ibu-ibu yang ada anak kecil, pilihan tudung instant shawl menjadi pilihan. Tak perlu lilit cuma perlu sarungkan ke kepala sahaja. Apatah lagi tak perlu gunakan pin mahupun brooch. Lebih selamat gitu terutama yang ada anak kecil suka sangat tarik-tarik tudung maknya..tak ke haru kalau anak-anak ini terdedah kepada bahaya jarum pin mahupun brooch....So, tak hairanlah tudung instant shawl menjadi pilihan...Antaranya :...

perlu sarungkan sahaja dan kemaskan di bahagian dagu & bahu.

Last, tudung fesyen hoodie....Tudung jenis ini melibatkan inner & hoodie..So, perlu bijak untuk menggayakannya agar ianya tampak lebih menarik. Inner dibahagian dalam juga boleh digunakan berulang kali dengan hoodie-hoodie yang belainan untuk tampak lebih menarik selain menjimatkan duit anda!


Lelaki kat luar kena faham, kita orang pompuan ne....kena lebih alert yang kita memang suka nampak cantik. Thats why selalu complain takde tudung yang bersesuaian dengan baju kan...actually bukan tak sesuai, cuma kita suka mempelbagaikan fesyen tu, betul ke tidak?!...hihihiii.

Post a Comment

1 Comments

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*