Kad Debit Maybank

Kad Debit Maybank

Assalammualaikum.
ohyaaaa, dah Disember dan bakal berakhir tahun 2016...nak habis tahun 2016 ne, korang dah tukar kad debit ke belum? Riuh kan semua kad bank kena tukarkan kepada kad myDebit...eca pun ambil kesempatan tukar kad, tambaahan pula kad lama eca memang dah sampai masa kena tukar yang baru.eca tukar melalui maybank2u je, cepat dan tak perlu pergi bank. Eh eh, sebenarnya ada beberapa bank yang beroperasi pada hari Sabtu untuk proses penukaran kad tau..antaranya CIMB, BSN, Bank Rakyat <---informasi boleh dipercayai tau!!!.

Alhamdulillah, tiga minggu lepas tukar kad melalui maybank2u, eca dah dapat kad baru.Ramai kawan-kawan yang dok Semenanjung dalam tempoh dua minggu je dah dapat kad.Maybe Sabah & Sarawak lambat sikit kot...harap bersabar korang yerrr!!!!..dan kalau boleh, bila korang dah buat melalui maybank2u, pastikan korang ada menerima SMS atau email dari Maybank.

kad baru masih mengekalkan gambar cherry.

apa yang best kad myDebit ne???..tentunya boleh gunakan terus bila nak buat pembayaran kan.Tak perlu bawak cashhh dah tapi bahaya jugakkkk bila tak terkawal.hihihihi.Ohya, ini pengalaman eca yang first time guna myDebit ne di McDonald minggu lepas. eca malas nak kuarkan cash yang terselit-selit dalam dompet kan..eca pun gunalah kad myDebit...masa tu member yang drive, pas dengan dia kad nak swap dan masukkan nombor pin konon tapi casher tu cakap takperlu swap just perlu scan kad je!!!!...tercengangggg lah kitaorang sebabnya dah terbayang sapa-sapa yang pegang kad tu boleh guna sesuka hati kannnnn????? eca tanya mama, sebab dulu mama selalu guna kad bank tu jadi kaddebit bila beli barang...memang masukkan nombor pin ya!!!..dah kenapa sekarang takyahhhh tekan nombor pin dahhhhhhhh.

dah tu pulak, sehari selepas tu eca terbaca kat fb ::

omgggggggggggggggg, takut!!!!!!..no more myDebit lahhh!

So, korang dah ada pengalaman dengan myDebit ke belum?!...Walaupun ada masalah camne, kad lama tetap kena tukar ye!!!!.Ohya lupa nak inform korang kita pun boleh limitkan penggunaan kad myDebit ne.Sebenarnya semua tu dari kita ya!!

kalau ada pengalaman, boleh share dengan eca, nanti eca boleh update kat entry ini.
till next entryyyyyyyyyyyyyy, #muahciked~

Post a Comment

4 Comments

  1. eca..
    ciksu dh tukaq semuanya.. lega.. tp mmg x guna lah debit kad utk bayar beli brg.guna cash j nk sleamat.. isau plak den.


    eca.. dok kuartets xdan nk deko deko.. kang banyak kja plak.. duk umh sndir best lah deko deko ni, kan !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. guna waktu kecemasan je ciksu...hehehe

      aah qtrs pyh nak deco2...tpi kalau agak duk lama, deco je ciksu,,hehehehe~

      Delete
  2. setakat ni guna kad debit MayBank baru, alhamdulillah tak de masalah.

    p/s: Dah ada produk tapi tak reti nak jual di Facebook?
    Boleh dapatkan Pakej Video FB Ads 101 dari link ini.
    https://fatc.onpay.my/order/form/kfb/378

    ReplyDelete
  3. Saya masa dapat mesej terus tanya maybank dan terus tukar. :D

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*