Review The Woman In Black

Review The Woman In Black

Assalammualaikum

Review filem The Woman in Black, eca dan welovelepaking's team watch this movie beramai-ramai hujung minggu lalu.*seminggu baru nak update,see how busy I'm!*


Sinopsis 
Cerita bermula apabila seorang peguam,Arthur Kipps memaksa untuk meninggalkan anaknya demi tugas.Beliau  telah pergi ke sebuah perkampungan dan terpaksa menguruskan hal ehwal rumah Eel Marsh yang ingin dijual.Apabila berada di perkampungan tersebut,Kipps tidak dilayan selayaknya sebagai seorang tetamu.Penduduk kampung pula berusaha pelbagai cara untuk menghalau Kipps keluar dari perkampungan tersebut.Apabila dia berada di rumah Eel Marsh,pelbagai bunyi dan gangguan yang dialaminya.Apabila seorang kanak-kanak mati,Kipps mula membongkar rahsia yang terjadi di perkampungan tersebut.Suatu hari,rumah Jerome telah terbakar.Kipps masuk kedalam rumah demi menyelamatkan Lucy,anak perempuan Jerome yang terkunci didalam bilik bawah tanah.Ketika cuba menyelamatkan Lucy,Kipps terlihat kelibat 'the woman in black".Kipps akhirnya bertekad untuk menyiasat apa yang berlaku di kampung berkenaan.

Lepas je,Kipps ne sedar dan percaya kewujudan 'the woman in black',dia kembali ke rumah tersebut dan menyiasat lebih.Nak tahu apa yang terjadi selepas itu?....korang kena pergi pawagan berdekatan,takpun tunggu je bila movie ne keluar dekat youtube eh?!.

Movie ini diadaptasikan dari novel karya Susan Hills dengan tajuk yang sama.Selain itu,cerita ini juga pernah dibuat dalam bentuk drama...
baca lanjut tentang buku ini -> BACA

teringin nak cari novel dia neyh,macam teruja nak baca.hopefully ada duit lebih dan novel ne ada jual dekat sini.Susah nak cari novel berbahasa inggeris yang lama-lama.

Best tentang movie ini.
Bahasa Inggeris yang mudah difahami.*serius eca suka.tak baca sangat sarikata yang tertera*
Sound system yang menakjubkan!.*terutama mamat sebelah eca tu.hahaha!.takdelah,sound movie ne memang sesuai dengan setiap part of the movie*.
Pelakon  yang hebat-hebat.Daniel Radcliffe siapa yang tak kenal kan?!..Harry Potter,btw,lakonan pelakon lain pun semuanya hebat-hebat dan tak kaku..
kalau nak tengok wayang hantu,ajak mamat sebelah eca tu.SOUND SYSTEM terbaekk wok!.
*tak caya dah!*
(gegirl yang dibelakang tu kacau orang berphotogediks je yawww)

Movie ne movie seram tapi tak berapa nak seram.....paam dak?!.macam ne,movie ne bukan ceta hantu yang tayang muka hantu je,thats why eca tulis,seram tapi tak berapa nak seram.hikhikhik.Unsur seram diwujudkan melalui bunyi and another part of it,contohnya melalui riak wajah pelakon (i means bukan hantu tu,tapi penduduk kampung yang berada dalam ketakutan).

*lupa ambil gambar dengan my love hari tu,ini gambar masa eca keluar dengan Miss Jen tengok ceta seefood,nanti eca review lagi eh*

so,cepat bersiap dan pergi pawagam berdekatan anda!.
The Woman In Black,eca bagi 4.5bintang dari 5 bintang
^___________^

Post a Comment

12 Comments

  1. gugu nk tgk seafood nti !!

    ReplyDelete
  2. Ouh. Kira ni movie thriller la bah ni kan? Aku ingat cerita hantu mula-mula. Macam bikin hairan juga kalau si Daniel Radcliffe ni belakun cerita hantu. Haha.

    ReplyDelete
  3. wah boleh tgk ni..tapi encik hubby lambat lagi nak balik. kuikuikui

    ReplyDelete
  4. mcm best je. blh la layan kat youtube nnt ni.

    ReplyDelete
  5. best betoi eca kuar dgn kengkawan yer...

    ReplyDelete
  6. @Fadzmie Mohamada'ah....slang british dia ketara betul dlm movie ne.teringat2 ceta harry potter

    ReplyDelete
  7. @anisalya,yerp..tpi xleh bawa anak2.seram sikit.takut dorg terkejut :D

    ReplyDelete
  8. @IntaNBerliaN,xde BF.kuar dgn kawan2 je lah.hikhikhik :D

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*