Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013

Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013

Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013

Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 menjadi taruhan,
Happy New Year 2013 menjadi permulaan,
mencari rezeki untuk kemenangan,
moga-moga doaku diperkenankan.

Assalammualaikum dan salam satu Malaysia buat semua!!!!.
disebabkan mood sekarang mood exam subjek Management Information System,eca berkira-kira untuk kongsi satu rahsia tentang bagaimana google.com.my bertindak dalam menyenaraikan laman sesawang (termasuklah blog) yang berada di halaman pertama sehingga halaman 10 dengan penggunaan kata kunci Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013 serta kata kunci yang lain.

Bagaimana google.com.my berkerja?!
1) Pengguna laman sesawang memasukkan kata kunci seperti Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013 ke dalam carian google.Lihat gambar dibawah ::
Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013

2) Laman Google menerima permintaan kata kunci Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013.Kemudian,dengan menggunakan lebih dari 450,000 PC yang dihubungkan bersama dan adanya sambungan(connection) kepada internet akan menggendalikan permintaan kata kunci Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013 untuk menghasilkan keputusan yang sesuai seperti yang dikehendaki.

3) Selepas itu,permintaan ke atas kata kunci Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013 akan dihantar kepada Google Index untuk proses penilaian halaman manakah yang mengandungi kata kunci Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013.

4) Dengan menggunakan software PageRank yang bersesuaian,sistem carian Google akan menilai 'popularity' sesuatu kata kunci Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013 pada satu-satu halaman berkaitan.Google mencari halaman terbaik yang sepadan dengan permintaan.

5) Kemudian,ringkasan setiap halaman berkaitan dengan kata kunci Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013 akan disenaraikan.

6) Hasil Carian Enjin Google (Search Engine Optimization) kemudiannya akan menghantar hasil carian  kata kunci Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013 kepada pencari maklumat menggunakan kata kunci tersebut .Sekurang-kurangnya 10 entry berkaitan pada satu halaman.
Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013
mungkinkah entry ini akan berada dihalaman pertama?!

Jadi,macam ne sebenarnya proses penilaian satu-satu Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013 ataupun apa sahaja kata kunci yang diinginkan oleh pengguna laman sesawang.Korang boleh faham tak teknik carian ne?!....semuanya terletak pada kuasa kata kunci Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013....eca harap dalam exam MIS,keluarlah soalan "how does google work",konfirm fullmark eca oi!. =)

ohyeah...sambil-sambil buat revision pasal subjek MIS ne,eca juga join contest : Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013 yang mana akan berakhir pada 31 Januari 2013.kalau korang dah baca dan memahami konsep SEO yang eca terapkan diatas,boleh lah meriahkan di SINI.


kesudian korang untuk SHAREGOOGLE+ entry ini mungkin boleh membantu eca memenangi

Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013

Post a Comment

32 Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. today is your birthday right?
    Happy birthday to u Eca...have a lots of love and happines today

    ReplyDelete
  3. wahhh siap tukar template seo lagi... hebat... tahniah ya eca..

    ReplyDelete
  4. SELAMAT BERSEGMEN AKAK :)

    HAAA .. CANTIK BLOG AKAK .. RINGAN JE :)

    ReplyDelete
  5. entry menarik Eca... semua lengkap cuma kena ada penambah baikkan sikit jek lagi... sayang ttau klu tak praktikkan...

    ReplyDelete
  6. tak berapa reti nak main seo ni..anyway..godd luck

    ReplyDelete
  7. gud luck eca. byk dah kata kunci yang disebut tu. harap2 berada di page depan..

    ReplyDelete
  8. prnh dngar psl contest ni..semoga berjaya..

    ReplyDelete
  9. menarik...good luck yer eca :)

    ReplyDelete
  10. template eca pon lain.. gudluck yer yang :)

    ReplyDelete
  11. wah seronok ramai-ramai join contest...good luck..

    ReplyDelete
  12. good luck eca... thank eca coz like komen akak tu...

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*