Food Fiesta & Cultural Night @ BTC Inanam

Food Fiesta & Cultural Night @ BTC Inanam

Food Fiesta  & Cultural Night @ BTC Inanam | Assalammualaikum semua. Sabtu lalu (09/09/2017), Eca dan rakan-rakan Sabahan Blogger berkesempatan untuk memenuhi undangan pihak BTC bersempena dengan Food Fiesta & Cultural Night yang bertempat di Restoran BTC Inanam. Untuk pengetahuan korang, pihak BTC akan mengadakan Food Fiesta & Cultural Night pada setiap hari Sabtu bermula jam 7pm - 11pm.

Tema untuk Food Fiesta & Cultural Night akan berubah pada setiap minggu begitu juga dengan menu yang dihidangkan..wah, kalau pergi setiap minggu pun takpe, sebab menu akan berubah sentiasa. Malam tu, kami disajikan dengan pelbagai menu yang tentu sahaja mengenyangkan lagi memuaskan. Dah namanya juga Food Fiesta kan?..memang berpesta Eca malam tu. Ramai yang sedia maklum, Restoran BTC merupakan anak syarikat kepada Kumpulan BTC Berhad dan makanan yang dihidangkan adalah  berasaskan masakan India. Namun, kelainan cuba dibawa oleh pihak BTC dengan mengadakan Food Fiesta ala buffet ini menyajikan pelbagai pilihan menu bukan sahaja masakan India, malahan masakan tradisi Sabah serta masakan Malaysia.


Restoran BTC's Chef with the main dishes.
lauk-pauk yang dihidangkan amat menyelerakan sampai tak tahu nak pilih yang mana tau.Macam-macam lauk pauk yang ada seperti Sayur Campur, Butter Ayam, Kari, Rendang...*rambang mata jadiknya si Eca tuuuu*. Ohya, selain hidangan lauk pauk yang pelbagai tu, kami juga dihidangkan dengan pasta :: 



Eca bagi 5/5 Bintang untuk Fettuccine Carbonara. Seriously, Eca bukan peminat carbonara tapi sajian di Food Fiesta ini sangat memuaskan Eca dengan fettuccine yang sangat lembut dan carbonara yang dilimpahi dengan cendawan serta isi ayam. Sangat-sangat berpuashati tau!  Ohya, macam-macam lagi sebenarnya ada, meh Eca tunjuk lagi (kalau terliur, mohon jangan salahkan Eca ye, mohon drive sendiri ke BTC Inanam)

Set Ulam-ulaman : Kubis , Timun, Tomato, Terung, Tempe & Telur Masin.


Bagi yang nak makanan sihat, jangan risau. Korang boleh cuba buat SALAD SAYURAN yang disediakan. Eh, untuk pengetahuan korang, korang boleh buat sendiri mengikut selera sendiri. Jangan risau, ada pelbagai pilihan dressing untuk salad seperti : Thousand Island, Olive Oil dan Minyak Bijan. Boleh adun mengikut anak tekak memasing ye, toksah gaduh-gaduh gitu.


Set Ulam-ulaman tu bukan makan gitu ja, kalau nak makan dengan sambal, yeah, sambal disediakan ye!..Sambal kicap, sambal belacan dan sambal tradisi Sabah iaitu  : Sambal Tuhau & Sambal Bambangan. Peminat sambal boleh berkunjung ke sini tau..ohya, acar buah juga disediakan. 


dah namanya, FOOD FIESTA kan?!..Mestilah pelbagai jenis makanan ada disini...Sambil makan, kami juga dihiburkan dengan persembahan Tarian & Nyanyian...bertepatan dengan tema Cultural Night!. Satu malam itu, kami disajikan dengan pelbagai tarian suku kaum di Sabah sendiri. Antaranya, tarian Sumazau, tarian Magunatip dan juga tarian joget serta tarian Bollywood. Memang happening, tak rasa pun masa menghampiri 11malam. Yelah, makan sambil berhibur gitu.



BTC merupakan restoran yang terkenal dengan  keenakan Roti Canai serta Teh Tarik. Kenikmatan roti canai dicecah dengan kuah dhal serta kuah kari menghasilkan satu keunikan tersendiri apabila kita mengunyahnya. Kelembutan struktur roti canai itu sendiri amat enak dimakan begitu sahaja. Manakala, bagi pengemar Teh Tarik..korang konfirm tak cukup secawan?..kenapa Eca cakap camtu, sebab diriku ini juga seorang pengemar teh tarik. (*-*)

ohya, untuk Food Fiesta & Cultural Night, setiap pengunjung boleh merasai sendiri pengalaman menebar roti canai serta membuat Teh Tarik dengan dibantu oleh staff-staff BTC. Wah, pengalaman menarik kan?..jom lah korang datang beramai-ramai yer!

menikmati ABC di malam hari merupakan satu kepuasan bagi mereka yang penat bekerja seharian Sejuk ABC ditambah rasa manis susu dan campuran ABC menyejukkan tekak kita. Yelah, seharian bercakap je keja cikgu Eca ne kan?.


Ohya, bagi parents yang membawa anak kecil dan risau anak bosan mahupun berlari ke sana ke sini, SILA SIMPAN KERISAUAN korang tu kat rumah!..Eca cakap macam ni, sebab anak-anak korang akan dihiburkan dengan clown & cosplay adiwira kegemaran ramai. Minggu lepas, clown tu siap buat magic & bagi belon serta candy kat bebudak yang datang. Eh, kalau korang nak tahu SUPERHERO Ironman pun ada!!!. Peminat Ironman mana bolehlah bergambar dengan cosplay Ironman tu *eh eh, rakan-rakan blogger pun ada gambar sama tau!*


Alang-alang  berkunjung ke BTC Inanam, bolehlah korang terus ke BTC Halal Mart. Menariknya di Halal Mart ini, terdapat pelbagai barangan daripada negara-negara Timur Tengah. Bukan sahaja makanan seperti kurma dan manisan, malah pengunjung boleh turut memilih pelbagai perhiasan rumah serta pelbagai jenis wangian. 


Berikut adalah butir mengenai Food Fiesta & Culrtural Night tu ya!..Jangan lupa hubungi Puan Suzie untuk tempahan awal. Dengar cerita, asyik fullhouse je pada setiap Sabtu tu.
FOOD FIESTA & CULTURAL NIGHT ini diadakan pada ;
Hari : Sabtu sahaja
Masa : 7.00pm - 11.00pm
Tempat : Restoran BTC Inanam (klik SINI untuk tunjukarah)
Harga : RM45 (dewasa), RM20(kanak-kanak), PERCUMA (kanak-kanak 5tahun kebawah)
RSVP : Mrs Suzie (016-4428276)

Post a Comment

3 Comments

  1. Wow ... sangat throwback ni post 😆

    ReplyDelete
  2. wow... sedap2 itu menu dia dia. Bikin lapar pun ada (hehe)

    ReplyDelete
  3. Puas makan berulang dengan merasa dari satu menu ke menu. :)

    ReplyDelete

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*