SEGMEN CERITA KREATIF BEN ASHAARI


Assalammualaikum.



itu Papa Ben.
ini cermin mata hitam Papa Ben....


dari kaca mata itu,tersirat beribu erti tersembunyi...dari kaca mata itu,mungkin ada cerita tentang aku,kau,dia,mereka.satu cerita di suatu hari tentang kehidupan...yang mengimbau masa silam mahupun memikirkan masa depan.arhhhh,itu kaca mata papa ben.

kaca mata eca?!....cerita dari hati..dan cerita kita mungkin berbeza....

kaca mata eca berbeza dari mereka.

ijat punya cerita tersembunyi disebalik kacamatanya terpapar lagenda budak feldanya sentiasa menarik,alangkah indah kalau aku bisa sepertinya.....tapi kami berbeza.kaca mata tidak sama.dari kaca matanya,seribu satu ceritanya tentang realiti mereka..ya mereka!.

dari kaca mata seorang ibu,akan terpampar cerita si comel...hingga kadang-kadang aku jadi cemburu.kenapa?!.kerana aku berangan untuk jadi sepertinya.Seorang ibu,maka wanitalah aku!...menjadi seorang ibu,anugerah buat kita.ya itu dia....disebalik kacamatanya,dia berkongsi cerita si kecil.cukup indah!.kisah ibu dan anak,mungkin kisah biasa..tapi dari kacamatanya,satu pandangan luas terdampar.mungkin disebalik kacamatanya tersimpan kisah intan dan berlian,berkilau menghiasi hari-harinya.

kacamata mereka?!...ada seribu mungkin sejuta rahsia.
kadang-kadang aku bermimpi,akan ada satu kacamata yang boleh menukarkan aku menjadi secantik Hanis Zalikha,mungkin sebijak Fatin Liyana mahupun sekreatif Wan Hazel...arhh,angan-angan tanpa usaha hanya sia-sia...dan akhirnya aku memilih untuk menjadi aku,dari kacamata hidupku.

maka,dari kacamaku,lahir cerita dari hati.
tentang aku,kamu,dia,mereka dilakar nan indah.
ya,berbeza..kerana kacamataku,aku yang punya.


kacamatamu?!...tepuk dada tanya keyboard.
#tulis je apa yang terlintas difikiran kamu dalam blog sendiri.takyah copypaste lah!.hehehe.

kacamata=sudutpandangan/cerita 



entry ini ditulis untuk.


{ 13 comments.. read them below or add one }

FL blogh0use FL blogh0use 01 February, 2012
suka bout the last words. its soo means.

jom! baca cerita yana pulak. ;)
fRaMe+LenSeS fRaMe+LenSeS 01 February, 2012
jadilah diri sendiri. mungkin kita rasa ktia tak seistimewa orang lain, tapi sebenarnya kita juga seistimewa mereka. tapi dalam cara kita sendiri. :)

kamu boleh. :)
AnonymousAnonymous 01 February, 2012
hahah..jd diri sdri lg bez..bia org lain plak tpikir2 nk jd cm kita...kan kan kan..kreatif..alang2 singgah sy follow la ye..
bebeldotsorang bebeldotsorang 02 February, 2012
Tepuk dada tanya keyboard eh..ehehe nice2
Najwa Zahari Najwa Zahari 02 February, 2012
Best2!

Tak rugi rasa bila baca!

Dari segmen yang sama~ Gud luck~ ^^
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 02 February, 2012
@FL blogh0use...thanks dear...yerp,it is the means,from my views :)
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 02 February, 2012
@fRaMe LenSeS..saya percaya saya pun boleh :)
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 02 February, 2012
@EZAD AMIR...betul tu,jadi diri sndiri lagi best...
ecadwinkyasha ecadwinkyasha 02 February, 2012
@bebeldotsorang,hakhakhak...tanya sama keyboard..nak taip apa?...hikhik :)

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*