Isu Kutuk Negeri Sabah.


Assalammualaikum.

Susulan dari entry Sabah Bagus Bah!.

Kenyataan dari 'budak-budak' tersebut,ianya cuma gurauan semata-mata.Kononnya, soalan-soalan tersebut pernah diajukan oleh orang Semenanjung terutama junior-junior mereka di UMS.UMS,Universiti Malaysia Sabah.perghhhh mantap tu.Kalau di kampung-kampung,orang tua-tua selalu tanya apa yang eca buat sekarang,bila beritahu eca masih belajar,teruslah cakap,"UMS ka nak?"....macam nak jak cakap,"Pakcik,di Sabah ne ada juga universiti lain,saya belajar di Universiti Tun Abdul Razak.Universiti saya ne ada belajar Pengajian Malaysia  paling mantap penggunaan Bahasa Inggeris dalam sistem pembelajaran".Jadi,dari yang tak reti berbahasa inggeris,kamu akan diajar sebaiknya.

oke,'budak-budak' yang mengutuk negeri Sabah dalam entry Sabah Bagus Bah! telah pun meminta maaf disalah satu fanpage UMS.Berikut adalah printscreen ucapan maaf mereka. 



sumber gambar : Emas Putih Blog

so,nak maafkan ke?!...orang kata baik maafkan je,lebih-lebih dibulan mulia...maaf-maaf pun parut dihati kami (orang Sabah) tetap ada.Jangan ada yang sampai sakit hati,saman 'budak-budak',gagalkan 'budak-budak' ne ke,gantung pengajian 3 semester ke.....oke juga kan?.Mohon pengurusan UMS pertimbangkan.(jahat tak jahat tak?!).


hati orang ne kita kena jaga baik-baik.
lebih-lebih bila berada ditempat orang.
haruslah sedar diri,ye dak?!




{ 11 comments.. read them below or add one }

Mummy Akmar Mummy Akmar 03 August, 2012
Hi Ecah...

Salam Perkenalan dari Mummy Akmar..

Mummy nak jemput Ecah join Mummy bantu anak-anak yatim di URL ni http://elqashrinqaisara.blogspot.com/2012/08/segmen-jom-follow-blog-el-qashrin.html
azizah :) azizah :) 03 August, 2012
takpe la eca.. dia pon da minta maaf.. baik saling memaafi di bulan ramadhan ni.. bg mereka jadikan ni sebagai pengajaran supaya bila nak cakap tu ikut pikiran bukan main sedap mulut je..peacee!
rAIHan rAIHan 03 August, 2012
betul. kat tempat org kenalah pandai jaga diri.
:: Mrs.Eady :: :: Mrs.Eady :: 03 August, 2012
ni la name nyer gurau membawa padah..hehehe..takpe takpe kiter maafkan dia..
Cik Rongoks Cik Rongoks 03 August, 2012
haishh..macam2 dah skrg nie. nasib baik dia mintak maaf. huhu
Cik Nur Cik Nur 03 August, 2012
xpayahlah nak kutuk bagai, kita ni satu malaysia..di setiap negeri pasti ada kebaikan dan keunikan masing2..

yg penting kita aman.. kan..?

psst..teringin nak ke sabah..tp blum bkesempatan..huhu
Leeza dayasari [santai leeza] Leeza dayasari [santai leeza] 03 August, 2012
minta maaf tak kesah melalui medium apa pun. as long ada keikhlasan itu.
Jiwa Perempuan Gila Jiwa Perempuan Gila 03 August, 2012
rasa macam mau tampar2 jak kalau jumpa orang2 yang suka kutuk2 sabah niey .
Kancil 8349 Kancil 8349 06 August, 2012
gurauan mereka membuat orang lain tersinggung..nasib nie bulan puasa...kalau ndak...confirm diparang mereka nie...hehehe...apapun dorang sudah minta maaf...maafkanlah...namun kesan tetap ada...so terimalah akibat tindakan mereka sendiri
Mrs Velentine Mrs Velentine 06 August, 2012
eca..nda dptlah kalo sabtu sebab banyak benda kena settle...sorry..apapun kirim slm mmbr blogger sabah yg lain
MISS Z BERCELOTEH MISS Z BERCELOTEH 30 August, 2012
maafkan sajalah.. yg penting kita si sini hidup aman damai.Makam minum cukup..dan semua apa yang mereka fikirkan tu tak seperti apa yang kita ada di sini..diorang mo dtg sini dulu tu baru kali tediam

Terima Kasih atas komen anda.
Eca akan balas & terjah anda secepat mungkin.
*-*